Blaving Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hei! Jeg har fått i oppgave å lage et plakatdesign. Skulle tro det var enkelt, men det skal være et par tegninger, og litt skrift. Har laget skriften selv, dvs har tegnet fontene og scannet dem inn. Tenkte deretter å klippe ut dem jeg behøver, og lime dem ved siden av hverandre. Grunnen til at det må bli slik, er at det er vanskelig å posisjonere dem og bare skrive rett ned på arket - noe skal stå i en bue etc. Tror dere dette funker i gimp? Må hver bokstav ha sitt eget lag? Er avhengig av å kunne lime dem inn, og deretter flytte på dem slik jeg ønsker, og tilte bildet. Siden ting skal stå på skrå, må jeg kunne vippe dem noen grader hit og dit. Siden jeg vil ha muligheten til å flytte dem kontinuelig helt til jeg er ferdig, og skrive ting i buer ig slikt kan jeg ikke bare bruke Paint(brush). Noen tips?? Som dere skjønner er jeg helt grønn. Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Kjenner ikke GIMP, men du kan utvilsomt gjøre det du ønsker. Om det er beste verktøy er en annen sak. Det er en del muligeter i Word der du blant annet kan lage buet tekst ganske enkelt, men da må du finne en font du kan bruke der. Jeg ville prøvd med Word, eller muligens Powerpoint. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Enkleste er nok å bare å bruke lag og transformere det slik du trenger det. GIMP er et ganske kraftig verktøy som fikser det meste om man setter seg inn i det. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Rasta Bator https://www.google.no/webhp?hl=no&tab=mw&authuser=0&gfe_rd=cr&ei=c0-4VPzrB8r-4wbpvoHoCQ#hl=no&authuser=0&q=rasterbator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå