Gå til innhold

hvilket mp3-avspillings program er best?


T.F.T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MusicMatch er jo det beste. Hvertfall hvis vi snakker om lydkvalitet. Winamp har dårlig skurrete lyd. Tar mere ressurser, ja, men ikke mer enn jeg kan ofre for å få bra lyd.

 

Hvis du kobler PC'n din til et bra musikkanlegg og prøver forskjellige mp3 program, vil du høre hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å sette meg inn i foobar2000. Ut i fra GUI-en så ser det kanskje ikke ut som om den gjør annet enn å spille mp3, men den har massevis av funksjoner! Winamp blir mindre og mindre brukt her...

Foobar2000 0.71 har nesten tatt all spilletid fra winamp 2.92, grunn:

formatting strings ( http://pelit.koillismaa.fi/fb2k/strings.php?s=vote )

foobar looks ( http://www.foobarlooks.tk/ ) kjekt *grin*

geniale plugins, eks.: freedb-plugin :!: tagger hele album selv i komprimert tilstand :ide:

 

 

hva er poenget med tråden egentlig? :ide:

Lenke til kommentar
jeg har winamp, Real One player, windows media player.

Hvilken av disse syntes dere er bedt til mp3-avspilling?

Skulle jeg valgt en av dem ville det blitt Winamp 2.9x.

 

Selv har jeg gått over fra Winamp 2.9x til foobar2000. Jeg liker å ha full kontroll på den måten jeg har med foobar. I tillegg har den så utrolig mange funksjoner som jeg setter pris på. Flere kommer også til med jevne mellomrom. Min siste favoritt er Shuffle control med innstillingen "Shuffle tag set". Ellers har jeg brukt mye tid på playlist formateringen for at det skal være lett å skille album fra hverandre i en stor playlist. Kanskje best å stoppe reklamen der.... Moralen er vel at hver enkelt får bruke den spilleren som passer best til ens smak og behag. Skjønner godt at ikke alle gidder eller har interesse av å sette seg inn i playlist formatering f.eks.

 

@Newbeee: Jeg tror du har gjort noe rart med innstillingene hvis du mener en spiller er så veldig mye bedre enn en annen...

Lenke til kommentar

Bruker også Winamp 2.91. Jeg trenger ingen andre funksjoner enn å kunne starte en playlist, og spille musikken. That's it. Det at man kan legge til nye sanger i playlist ved å merke dem, og høreklikke "Enqueue in Winamp" er også genialt.

Brenning bruker jeg Nero, til ripping bruker jeg Audiograbber m/LAME-encoder.

Jeg bruker PC'n som stereoanlegg egentlig.

Har ikke behov for fantastisk bra og høy lyd, siden jeg bor på hybel i et hus, med hybelvertene rett under stuegulvet.

Lager stort sett en playlist til hver CD jeg har som MP3. Er bare å merke alle låtene, høyreklikke, "enqueue in winamp"..så lagre playlista i rett directory.

Lenke til kommentar
Ellers har jeg brukt mye tid på playlist formateringen for at det skal være lett å skille album fra hverandre i en stor playlist. Kanskje best å stoppe reklamen der....

det er fortsatt et godt stykke til det fungerer like godt som album-list plugin til winamp 2.xx

 

noe som er veldig bra i foobar er søke-funksjonen (vet ikke om det er via plugin eller ikke)

Lenke til kommentar
Ellers har jeg brukt mye tid på playlist formateringen for at det skal være lett å skille album fra hverandre i en stor playlist. Kanskje best å stoppe reklamen der....

det er fortsatt et godt stykke til det fungerer like godt som album-list plugin til winamp 2.xx

 

noe som er veldig bra i foobar er søke-funksjonen (vet ikke om det er via plugin eller ikke)

Hvis "album-list plugin til winamp 2.xx" er det jeg tror det er, vil jeg ikke sammenligne det med playlist formatering i foobar2000 (som nå finnes i en light versjon i Winamp 5 beta 1, vet ikke om den er oppgradert i beta2). Hvis pluginet du snakker om er det som fungerer som et media library (ML) så er det noe jeg kunne tenkt meg i en foobar versjon (les: kan konfigureres vha TAGZ e.l.). Det er flere som har nevnt ML i det siste på foobar2000 forumet, og det kommer nok etterhvert. Til da er jo foobar's "Album list" en mulighet, men jeg vil som sagt ikke sammeligne ML med playlist formatering siden plugin av den typen har sin oppgave før filene kommer inn i playlist og formateringen virker på det som faktisk er i playlist..

 

Tar forbehold om at jeg ikke er 100% oppdatert på de siste nyvinninger på winamp 2.x fronten... Så lenge jeg synes foobar2000 passer godt til mitt bruk orker jeg ikke sette meg inn i all verdens andre spillere 100%, men danner meg et bilde ut fra det jeg leser. iTunes er etter det jeg har lest ikke en spiller for meg siden jeg hater programmer som har lyst til å flytte på filene mine (ja, jeg vet det er et valg, og at de vel endret litt på det ved en oppgradering, men orker ikke tanken på et oops-jeg-trykket-feil-%#!¤ scenario). Allikevel skjønner jeg godt at iTunes kan være genialt for mange.

 

Jaja, ble vel kanskje litt rotete denne posten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...