Larsen18 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har nå gått på Iso i 4 mnd! Samtidig har jeg brukt Prednisolon nesten under hele kuren så langt (200 tabletter). Dette er Kortizon i tablettform og funker som et betendelsesdempende middel for huden, et ganske sterkt middel! Har måtte bruke det siden jeg har fått veldig mange vonde og harde kviser som har vært ekstremt plagsomme. Det kan også komme en del bivirkninger av dette, men har ikke merka noe.. Kviser kan være en bivirkning, men heller noen kviser ekstra enn å ha vondt bare du snur på hodet eller rynker litt på panna!! Tenkte å skrive litt om bivirkninger jeg har opplevd osv.... Bivirkninger: tørr hud (men ikke ekstremt), tørre lepper (jævelig irriterende), noe kløe i hodebunnen og armer/rygg, noe rød i ansiktet, stiv i korsrygg når jeg trener (løfter vekter der du har vekter på rygg/skuldre), røyter litt mere enn vanelig og har blød neseblod en gang. Fordeler: Huden har blitt ekstremt mye bedre og jeg har bare litt over halvveis <3, har ikke fett hår lengre eller fet hud, får ikke nye kviser lenge (får en her og der i blant, men er borte etter ett par dager), og det beste er jo at jeg nærmer meg en vakker og kvisefri hud!!!!!! Jeg anbefaler absolutt dette til alle som har slitt med kviser lenge, jeg gikk på to antibiotika kurer før dette, men er veldig glad jeg begynte på det (ikke det at jeg tvilte på det ett sekund!!) Jeg er 18 år btw!! Har du noen spørsmål eller liknende så bare fyr løs, skal svare så godt jeg kan!! (Y) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det var kanskje litt mye bivirkninger til å kalles Mirakelpiller?... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 prednisolon over en lengere periode kan jo føre med seg en hel rekke morsomme bivirkninger.... hovent ansikt f.eks Lenke til kommentar
Larsen18 Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Fulgt mulig å leve med disse bivirkningene en liten stund, plager meg ikke veldig mye! Må tross alt forvente litt bivirkninger når man går på så sterke medisiner, og den har gjort jobben sin veldig bra så langt Har ikke hatt noe bivirkninger av Prednisolon, bare fordeler heldigvis Lenke til kommentar
Smylii Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hvordan er det med arrene etter behandlingen? Har startet på dette selv, men har noen arr som er lilla vil ha de bort.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hvordan er det med arrene etter behandlingen? Har startet på dette selv, men har noen arr som er lilla vil ha de bort.. Kommer helt an på hvor godt huden din er i stand til å reparere seg selv, det kommer veldig an på genetikk. Uansett kan du komme langt med laserbehandling. Lenke til kommentar
Larsen18 Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg har noe lilla arr på sidene av panna, men ikke ille liksom... Tror Aloe Vera skal funka mot sånne arr ellers er det vell laser som er det beste tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå