Gå til innhold

Skal ha 4 stk nye skjermkort. ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hehe litt gal må man være. Skal bytte ut mine 4stk 7970 :) Resten av HW er jo i sign(må nok ha ny cpu). Cpu og gpu skal vannkjøles.

Tenkte jeg skulle bytte ut de vanlige slangene med acrylic rør. Dette blir jo som sist og bygge ett lite Udyr. Overkill helt klart.

Har jeg bruk for det? hmm nei, men noen ganger så ja F... it. Ikke mere moro enn man lager selv.

Lenke til kommentar

Hello.

 

Lenge siden jeg har fått meg noe nytt. Tenkte 4stk nye gpuer. Hva burde jeg dytte inn. Blir nok ny CPU,Hk,minne også. Tipper det blir 5960x og passende hk med. Noen tips?

 

Hilsen Paal

 

Skal du ha 4 kort, så er det jo 980 som er tingen. Kjøper man først 4 kort, så kjøper man ikkje det nest beste.

 

Bruker selv 3 stk 980, og er fornøyd med det. Kunne ha hatt 4 stk, men må ha plass til en pci-e ssd :p

 

3-way 980sli skalerer veldig bra i de spilla jeg spiller. Bf4 og farcry 4. Det som er kjekt med 980, er at de bruker veldig mye mindre strøm enn forige generasjon skjermkort. Med 780ti classified måtte jeg ha 2 strømforsyninger for bare 2 skjermkort, Nå er det nok med en strømforsyning med 3 stk skjermkort :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

For Quad-fire høres kult

Er du gal? Kun AMD entusiaster har baller, eller er dumme nok til Quad-fire med 290x :green::ph34r:

 

Neida, 4x 980 Classy under Vann?

 

1600-1700Mhz Oc på hver^^

 

Har du et budsjett? 4x 970 er mye for penga, mens 4x 980 er rått, ikke at du vil tjene så mye på siste kortet...

 

Hva bytter du det ut med? :)

 

Enig der. I går så sendte jeg tilbake 2x 290X 8GB kort, pga top 290x kortet nådde 94 grader med viftene på 100%. Så R9 290 er IKKE anbefalt med mindre alle kortene kjøres gjennom en heftig vannkjøler :p

Lenke til kommentar

Hvis man skal tenke litt fremover så kommer man muligens til å kjøre høyere oppløsninger som 4K og 1440p. AMD sine kort har jeg lest at takler disse oppløsningene bedre. AMD sine kort er også prismessig betydelig billigere. Ville derfor vurdert 4x AMD.

 

På en annen side virker det som at GTX 9xx serien bruker mindre strøm og utvikler derfor mindre varme, som da fører til mindre støy.

 

Uansett vil jo 4 av de beste kortene til sammen uansett merke, kjøre alle spill med gode marginer selv på en 4k skjerm.

Men ville personlig valgt å benytte vannkjøling på alle kortene, fordi det blir mye støy. Da ville jeg kanskje også gått for AMD kortene, siden støy da ikke vil være et problem lenger.

 

Spennende prosjekt, har hatt lyst til å gjøre dette selv en stund. :)

Endret av Robbins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...