NapHill Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hei! Jeg jobber med en ny tjeneste som vil gjøre det enklere for nordmenn og europeere generelt å handle fra USA. Den vil ligne mye på JetCarrier og MyUS, men med enkelte justeringer som tar det beste av hver av disse tjenestene og litt til. I den anledning vil jeg gjerne ha litt feedback fra brukere som enten har brukt disse tjenestene før eller ofte handler fra den andre siden av Atlanteren. Er det noe som kunne ha vært bedre med disse to (eller andre) tjenestene? Hvilke problemer støter du på når du ønsker å handle fra USA? F.eks. butikker som ikke sender til Norge, høye fraktgebyr, mistede pakker, vanskelig å returnere varer osv. Hvor mye pleier du å handle for når du kjøper ting fra utlandet på nett?- 0-200- 200-500- 500-1000- 1000+ Hvilke varer pleier du å handle fra utlandet?Klær, elektronikk, sportsutstyr, helsekost, kosmetikk osv. Kommer tollgrense-endringen til å øke din handel av varer fra utlandet? Alle på forumet som svarer på ett eller flere av spørsmålene innen 22. januar er med i trekningen av en Polo Ralph Lauren-tskjorte Setter VELDIG stor pris på input! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Tenker du på sånn tjeneste hvor forbrukeren kan opprette en gyldig postadresse i USA, der alle innkommende pakker blir sendt videre til en addresse i Norge? Har så langt ikke benyttet de tjenestene du nevner. Tror du allerede har listet opp de vanlige problemene. Min største frustrasjon med amerikanske nettbutikker har vært at enten: så sender de ikke produktet ut av usa eller så får jeg ikke lov å registrere meg som bruker på nettsiden deres pga de mener at jeg ikke har en gyldig adresse (har t.o.m vært borti nettbutikker der listen over land ikke inkluderer Norge). Summen jeg handler for er vanligvis under 1500 kroner, skjeldent mer. Varer som jeg ikke får tak i i Norge prøver jeg å få tak i andre steder. Typiskevarer som ikke fås tak i i norske nettbutikker er deler til kamerastativ, bordstativ, etc. Tviler på at økning av toll-grensa bidrar til mer handling fra utlandet. En ting jeg lurer på, hvilken grunn har amerikanske nettbuttikker til å ikke ville sende enkelte varer til utlandet? 1 Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Hei og tusen takk for svar, Geir! Det er snakk om en tjeneste der du handler på nett fra USA og bruker vårt lager som leveringsadresse, så sender vi videre til din postkasse på billigst eller raskest måte (etter kundens behov). Vi vil også gjøre det mulig å handle for kunder på bestilling, da det er mange butikker som ikke tar utenlandske kort eller blokkerer IP-er utenfor USA. En annen ting er at det ofte er salg i butikk som ikke finnes online. Ser ut til at problemene du har er nettopp det vi ønsker å fikse. Varer som jeg ikke får tak i i Norge prøver jeg å få tak i andre steder. Typiskevarer som ikke fås tak i i norske nettbutikker er deler til kamerastativ, bordstativ, etc. Dette er noe jeg ikke har tenkt på. Supre forslag! Tviler på at økning av toll-grensa bidrar til mer handling fra utlandet. Tror neppe det blir noen stør økning blant nordmenn generelt, da frakten nå er innbakt i grensa. I de fleste tilfeller vil "økningen" tilsvare en liten økning. La oss si for eksempel en t-skjorte fra Levis eller hvilken som helst butikk. Den koster mello 50 og 80 kroner å sende fra USA til Norge. Så den effektive tollgrensen blir da 270 til 300 kroner i det tilfellet mot 200 før nyttår. For tyngre varer kan tollgrensen til og med ha blitt lavere etter endringen ved nyttår. Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 En ting jeg lurer på, hvilken grunn har amerikanske nettbuttikker til å ikke ville sende enkelte varer til utlandet? Det har nok noe med at man ofte må betale frakt i dyre dommer for å få pakkene 100 % trygt levert på døra med sporingsnummer og signatur. Dette er strengt tatt ikke nødvendig, da vanlig USPS First Class mail er 99,99 % trygt, og leveringstiden på 7-8 dager er ikke dårlig fra ett kontinent til et annet. Jeg har solgt hundrevis med produkter på den billigste måten fra USA til Norge, og har aldri opplevd en eneste klage på lang leveringstid eller at pakken ikke har kommet fram. Mange land har også strenge importregler som gjør at en pakke som opprinnelig koster $50, ofte kan komme opp i mer enn det dobbelte. Tror at amerikanske butikker vegrer seg litt mot dette i frykt for misfornøyde kunder, klager og returer. Dette kjenner vi jo til i Norge med 140 kr tollgebyr og 25 % MVA på de fleste varer over 350 NOK. Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Ingen andre som vil dele sine erfaringer med dette? I så fall er t-skjorten din, geir_hk Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Er det noe som kunne ha vært bedre med disse to (eller andre) tjenestene?Aldri benyttet meg av en slit tjeneste. Hvilke problemer støter du på når du ønsker å handle fra USA? F.eks. butikker som ikke sender til Norge, høye fraktgebyr, mistede pakker, vanskelig å returnere varer osv. Støter ofte på varer som ikke sendes til Norge. Bruker da ofte å bestille det på ebay om jeg finner noe av det samme. Høye fraktpriser VAR ikke noe stort problem, hvis det jeg kjøpte kostet under 200. Etter nyttår har jeg ikke handlet mye, så har ikke fått sett hvordan prisene blir med den nye grensen. Hvor mye pleier du å handle for når du kjøper ting fra utlandet på nett?- 0-200 - 200-500 - 500-1000 - 1000+ Veldig sjeldent jeg handler for mer enn 200 pga tollgrensen. Har hendt at jeg handler for mer hvis jeg ikke finner det tilgjengelig i Norge. Hvilke varer pleier du å handle fra utlandet?Klær, elektronikk, sportsutstyr, helsekost, kosmetikk osv. Elektronikk og kosmetikk. Skulle gjerne handlet mer klær, men det blir fort dyrt. Kommer tollgrense-endringen til å øke din handel av varer fra utlandet?Nei. Men det fordi den ikke gir mye mer spillerom for sparte penger. Hvis den nye grensen var som den samme med tanke på frakten, vill jeg definitivt handlet mer fra utlandet. 1 Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Og vinneren er... http://screencast.com/t/hF67k0KDSAh Kontakt meg på PM med ønsket størrelse. Takk til dere begge! Hvis flere vil dele sine synspunkter så hadde det vært topp. Endret 23. januar 2015 av NapHill Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Og vinneren er... http://screencast.com/t/hF67k0KDSAh Kontakt meg på PM med ønsket størrelse. Takk til dere begge! Hvis flere vil dele sine synspunkter så hadde det vært topp. Usikker på hva den linken skal føre til. 404 Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Beklager, vet ikke helt hva som er galt med Screencast. Her er videoen av den massive trekningen https://vid.me/75r4 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Åja, haha ! Andreplass er ikke dårlig det heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå