tHe OvErClOcKeR Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hei, Har lastet ned et gammelt DOS-spill. Men problemet er at når jeg starter det, funker det ikke å navigere med musen. Keyboardet derimot, funker normalt. Noen som vet hva dette kommer av og hvordan jeg evnt. kan ordne dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du kan jo se på denne linken. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har du lastet mus driveren for dos? Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Takk for linken Men dessverre hjalp ikke dette meg noe. Mus-driver for dos.. Hmm.. Jeg kjører har bare vanlige mus-drivere installert. Vet ikke hvor jeg evnt kan finne dos-drivere. Noen som vet? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Takk for linken Men dessverre hjalp ikke dette meg noe. Mus-driver for dos.. Hmm.. Jeg kjører har bare vanlige mus-drivere installert. Vet ikke hvor jeg evnt kan finne dos-drivere. Noen som vet? Det finnes plenty av "generic" musedrivere for DOS. En av dem er Cutemouse, som du kan finne her. Du trenger bare filen ctmouse.exe. Legg den inn i autoexec.bat - enten det er på en oppstartsdiskett eller i roten av C: (hvis du kjører Windows 9x eller tidligere): lh c:\ctmouse.exe Det er ikke sikkert at du trenger å skrive lh foran siden musedriveren muligens laster seg selv opp til "det øver minneområdet" hvis det er ledig plass. Anyways så bruker driveren bare 3,5 kb! Har du tenkt til å kjøre "avanserte" DOS spill, så er du nødt til å optimalisere minnebruken slik at du får mest mulig "konvensjonelt minne" (fra 0 - 640 kilobytes). Ergo: Du får litt å gjøre den neste timen(e) ;-) Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Ok, mange takk for hjelpen, skal nok finne ut av det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå