Nurken Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hei. Jeg har noen spørsmål ifm med dette å jobbe som konduktør i NSB. Grunnlønnen ligger vel på rundt ca 340.000 om jeg ikke tar helt feil. Og med div variabelt tillegg kan man komme seg forbi 500.000 i året, har jeg hørt. Men det jeg hovedsaklig lurer på er ansienniteten. Er det noen som vet sånn ca hvor mye man rykker opp i lønn etter så og så mange år i tjeneste? Om det er noen konduktører på forumet hadde det vært kjempefint med litt tilbakemelding rundt dette temaet I tillegg til god lønn, har jeg forstått at det er et fantastisk godt arbeidsmiljø i NSB. Anyway, takk for svar Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvis det ikke dukker opp noen konduktører i tråden, så kan du alltids kontakte NSB direkte for spørsmål om konduktørjobb. [email protected]tlf. 48 08 18 30 Det ligger en del informasjon her (men ikke akkurat det du spør om): https://www.nsb.no/3951/slik-blir-du-konduktor Lenke til kommentar
Nurken Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Takk for tips Noen andre? Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 NSB-ansatte er offentlig ansatte og lønn- og ansiennitet følger således i hovedsak tabellene i HTA. De har sikkert da også lokale lønnsforhandlinger hvert annet år, der du kan søke om nytt alternativ, ny lønnsramme og/eller nytt lønnstrinn. Lenke til kommentar
Nurken Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Takk for svar. Noen konduktører som kan komme med erfaringer? Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ja, Herr Brun kan sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar
Nurken Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Anyone else? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Var konduktør for 12-13 år siden og kan bekrefte at NSB ansatte har et veldig godt arbeidsmiljø seg i mellom. Men så er det disse jæskla passasjerene da! Lønna er bra og den kommer når den skal, så det er ordnede forhold. Lenke til kommentar
Nurken Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Beklager sent svar! Takk for svar, Freddjoh Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 NSB-ansatte er offentlig ansatte og lønn- og ansiennitet følger således i hovedsak tabellene i HTA. De har sikkert da også lokale lønnsforhandlinger hvert annet år, der du kan søke om nytt alternativ, ny lønnsramme og/eller nytt lønnstrinn. Tidligere kom ansatte inn under HTA. Men nå kommer de ikke lenger under HTA i Staten siden de er et statlig selskap. NSB ansatte sin motpart under lønnsforhandlingene er Spekter. Overenskomst for NSB ansatte og LO kan du se her: Overenskomst, NSB 2014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå