jippi123 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg opplever at jeg er sterkere i høyre arm og at når jeg løfter benkpress med stang fordles vekten ujevnt ettersom styrken i armene er ujevn. Burde jeg gå over til Dumbells inntil styrken er jevnere? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Du burde gjøre begge deler, og passe på at formen din ikke bryter. Det betyr ned i vekt, og opp i disiplin. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det vil også rette seg ut, det skal ikke være nødvendig å trene den ene armen mer/mindre. Er du sterkest i alle deler av løftet eller skiller det seg ut for eks øverst? Lenke til kommentar
jippi123 Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Det vil også rette seg ut, det skal ikke være nødvendig å trene den ene armen mer/mindre. Er du sterkest i alle deler av løftet eller skiller det seg ut for eks øverst? Alle deler ja, merker at høyre armen jobber mer. Kan merke de samme når jeg tar pull ups og roing(kabler). Er relativt ny med trening så ønsker ikke å pådra meg unødvendige skader. Bør jeg gå over til Dumbells generelt eller vil det utjevne seg? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Nei, begge deler. Det viktigste i benken er at bena er på bakken og at skuldrene er trykket helt bak og helt ned i hele løftet, så armene går 15 cm kortere opp. Slik skal de da være i hele øvelsen. Man dytter jo ikke begge hendene random opp, blir alt sjevt så senk vektene heller. For du har jo en progresjon? Trener vel ikke med "det du klarer" hver gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå