Okdokk Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har ikt-fagbrev, er nå arbeidsledig og holder på med jobbsøking, ingen hell enda, men tenker på videre utdanning, men fortsatt lenge til søknads frister, snakk om 3-4 måneder. Dette er valgene jeg har funnet selv til nå Alt 1: nytt fagbrev, telekommunikasjon, eller noe annet også ingeniør forkurs. Alt 2: ingeniør forkurs Alt 3: studiespes, og ingeniør forkurs. Litt om og men med tanke på stipend og lån, og slikt, ender opp på samme sted ish til slutt uansett. Bare lurer om noen andre har gode tips og eller erfaringer? Etter som jeg har skjønt det så må jeg ha ingeniør forkurs uansett så. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva med forkurs til ingeniør også Y-veien etterpå? Lenke til kommentar
oyvindlw Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva med forkurs til ingeniør også Y-veien etterpå? Hva er vitsen med det? Man kommer jo inn med bare Y-veien. Til TS: Hva ønsker du å drive med videre? Funnet noen studier du vil gå? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva med forkurs til ingeniør også Y-veien etterpå? Hva er vitsen med det? Man kommer jo inn med bare Y-veien. Til TS: Hva ønsker du å drive med videre? Funnet noen studier du vil gå? Helt klar feilinformasjon fra meg. Beklager dette. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 hva jeg har lyst til etterpå vet jeg ærlig talt ikke... Og hvor kan jeg søke på y-veien med ikt i fagbrev? Finner ikke så mye informasjon om y-veien, ihvertfall ikke kravene for å komme inn på de forskjellige fagene. Derfor forkurs ble så nevneverdig for meg. Har per nå søkt meg inn på PB4, og venter på at søking for forkurs åpner. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Høgskolen i Gjøvik og Høgskolen i Narvik har Y-vei til Dataingenør. Edit: Lenke her http://hig.no/studietilbud/yveiSer dog ut at de krever ett aar og praksis i tillegg... Endret 15. januar 2015 av Zash Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Har ikke slikt, så da blir det ikke y-veien ihvertfall. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Har ikke slikt, så da blir det ikke y-veien ihvertfall. Ser ikke ut som de krever det i Narvik! http://www.hin.no/nor/hovedside/bli-student/y-vei&PHPSESSID=l3c88onv43ci0l52tv3nkklov0 Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Da får vi se. Min bror bor i Gjøvik så kunne tenkt meg å flytte dit, men i Narvik så har jeg ingen kjente, så det blir dessverre ikke like aktuelt. Men skal absolutt holdes i bakhodet! Lenke til kommentar
oyvindlw Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvis du ikke vil studere så er det mulig å få IT jobb i Oslo. Ta kontakt med et vikarbyrå så får du erfaringen du trenger for å studere på Y-vegen på Gjøvik. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Den var ikke dum! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå