MRGT Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Hei, Har nå bygd min første PC. Men når jeg kjørte en klassifisering test så står det at Windows Aero grafikk er 1.0?!? Hva betyr dette? Alt på maskinen skal fungere, er det et program som kunne ha sjekket at alt fungerer som det skal? Mvh Marius Se her: http://gyazo.com/6495b0109327c3be155bcc2408939246 Endret 14. januar 2015 av Mariusgt Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Et av komponentene lagde en helvetes pipe/suse lyd når jeg kjørte testen. Men det er vel kanskje normalt? Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Tror nok en av komponentene (sannsynligvis det store grafikkortet)har tatt kvelden, så maskinen kjører på nødgrafikkløsningen. Eller så er det ikkeskrudd på (kan hende). Du kan skru på det store grafikkortet ved å gå til Kontrollpanelog trykke på ikonet for grafikkortet (Nvidia, AMD Radeon etc.) og aktivere det på full ytelse.Så kan du kjøre testen igjen. Da vil du kanskje få over 7, med dagens beste grafikkort. Endret 14. januar 2015 av Hoshi Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Tatt kvelden? Hva faen? har jo nettopp satt det i maskina. Satt i VGA kabel etc.. Det lyser jo hvitt på skjermkortet. Skjønte ikke hva du mente med det, kontrollpanel i windows eller nvidia sitt? Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Gikk inn i PhysX og valgte GPU og ikke intergrert grafikk. Oppdaterte nvidia driveren og nå funker det. http://gyazo.com/89affacaa96707576c6c9c40b3c28b25 Hehe, må bare beklage utbrudd, men har jobbet og skrudd på denne i heledag.. og er ganske nervøs nå fordi jeg vet omtrent ikke hva jeg skal gjøre- Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ja, om du får lav score. Og du burde dobbeltsjekke at alt er satt i riktigog at alle kablene sitter godt i kontaktene. Ja, i kontrollpanelet i Windows er det vanligvis mulighet til å finne kontrollpanelet for grafikkortet. Hvis ikke,har du installert driveren og softwaren som fulgte med grafikkortet?Lykke til videre. Endret 14. januar 2015 av Hoshi Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Akkurat det ja, bra du fant det ut. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Jepp. Et annet problem er at PC'en bare detecter SSD og ikke harddisk. http://gyazo.com/5dcf82f1fbaf12ec9a4e51dab3663f96 Hadde blitt super happy om du vet noe om dette Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ok og da må du nok inn i BIOS (når PC-en starter opp/booter må du trykke på en F-tast, se på skjermen hvilken F-tast man må trykke for å komme til BIOS).Disk 0 er vanligvis bootdisk med operativsystemet. Disk 1, 2, 3 etc. er ekstratilkoblede disker. Sett alle diskene i "Legacy" modus om de ikke vises/blir funnet.Sjekk at du har installert de nyeste driverne for disse, og sjekk at du fysiskhar koblet til disse riktig med SATA-kabler og at alle diskene har strøm. Endret 14. januar 2015 av Hoshi Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Skal jeg boote PC'n fra HDD istedet for SSD altså? Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Skal jeg boote PC'n fra HDD istedet for SSD altså? Ja, hvis operativsystemet ligger på HDD. Man skal alltid boote fra den disken som operativsystemet er installert på. Om operativsystemet ligger på SSD må du boote fra SSD, og sjekk at bootdisken er Disk 0, da dette er den første disken som PC-en sjekker/starter fra ved hver oppstart. Endret 14. januar 2015 av Hoshi Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Greit, får se mer på det imorgen, trenger ikke noe mer lagringsplass nå ikveld. Takker så meget for hjelpen! Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ok og bare hyggelig. Endret 14. januar 2015 av Hoshi Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Glem det med BIOS. Høyst sannsynlig er alt i orden der. Du må inn i Diskbehandling og opprette en partisjon på harddisken. Da dukker den opp i Explorer og du kan lagre ting der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå