Gå til innhold

Minimum 37(40/42?), maks 6000

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke flere "skjulte innstillinger" som kan gjøre det enda bedre? (mindre hakk/lagg?)

Gå inn i bildemenyen på TV og endre på MEMC (Motion Evaluation and Motion Compensation).

Alternativene er Av, Standard, Strong -> Den er på strong.

Prøv begge. Tipper AV gir minst hakking, men kanskje det virker uklart istedenfor.

Takk skal prøve når jeg finner en "action scene" :)

Støyreduksjon - Av lav mitre høyre og sideforhold - auto 4:3 16:9 full zoming teksting er på

både av og auto, så regner med kanskje det ikke har noe spesielt å si for lagg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så var Kina tv feil uttykk da.

Poenget er at TV'n blir satt sammen biligst mulig, med de biligste komponentene de får tak i for så å få JVC merke som gjør at kunden kjøper det, mange ganger basert på at JVC fra tidligere av er kjent som et meget solid merke. Så blir de priset kunstig høyt så selgerne kan gi "rabatt" til kundene mens de fortsatt tjener mer på JVC enn på de fleste andre merker.

Det samme gjelder for Pioneer.

Ikke enig i alt. Både JVC og Pioneer er såkalt OEM-produkter som sikkert selges med andre navn i andre markeder. Men de er ikke "biligst mulig, med de biligste komponentene". De aller billigste/simpleste/dårligste produktene får vi ikke i Europa. Produktene vi får med JVC og Pioneer på er samme eller bedre enn de "gode" modellene som disse produsenetene selger med eget navn på.

At ordinærprisene er for høye er jeg helt enig i. Derfor skrev jeg at de kun er aktuelle til tilbudspriser.

Lenke til kommentar

Har kjøpt den samme tv'en på elkjøp, da den var på tilbud til 5000. Fikk beskjed om at jeg ikke burde kjøpe den tv'en jeg egentlig skulle kjøpe fordi det ville komme til å hakke under film og spill. Denne ville derimot ikke gjøre dette. Likevel opplever jeg de samme problemene som deg. Forventer litt mer av en tv med 100Hz. Fant du ut noe?

Endret av modar
Lenke til kommentar

Har kjøpt den samme tv'en på elkjøp, da den var på tilbud til 5000. Fikk beskjed om at jeg ikke burde kjøpe den tv'en jeg egentlig skulle kjøpe fordi det ville komme til å hakke under film og spill. Denne ville derimot ikke gjøre dette. Fant du ut noe?

Med alle disse innstillingene og de kalibrerinnstillingene (?) jeg fikk fra en venn som jobber på lefdal så fungerer det utmerket! Eneste er at det hakker når det er mørkt i en serie jeg ser på nå, vet ikke om det er fordi det er veldig mørkt, dårig filma(at personen som filmer løper med kamera så det rister), eller om det er TV. Men er iallefall mer og mer fornøyd nå, fargene er supre, så skal se på litt ulike programmer nå i et par dager før jeg bestemmer meg, men helder mot å beholde tv. Og jeg heldte mot å bytte i går kveld så..

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Har kjøpt den samme tv'en på elkjøp, da den var på tilbud til 5000. Fikk beskjed om at jeg ikke burde kjøpe den tv'en jeg egentlig skulle kjøpe fordi det ville komme til å hakke under film og spill. Denne ville derimot ikke gjøre dette. Fant du ut noe?

Med alle disse innstillingene og de kalibrerinnstillingene (?) jeg fikk fra en venn som jobber på lefdal så fungerer det utmerket! Eneste er at det hakker når det er mørkt i en serie jeg ser på nå, vet ikke om det er fordi det er veldig mørkt, dårig filma(at personen som filmer løper med kamera så det rister), eller om det er TV. Men er iallefall mer og mer fornøyd nå, fargene er supre, så skal se på litt ulike programmer nå i et par dager før jeg bestemmer meg, men helder mot å beholde tv. Og jeg heldte mot å bytte i går kveld så..

Er det tilfeldigvis "Kampen om tungtvannet"? Sitter og ser på det samme nå, og opplever samme problemer. Kunne du gitt meg de innstillingene du fikk av vennen din?

Endret av modar
Lenke til kommentar

Er det tilfeldigvis "Kampen om tungtvannet"? Sitter og ser på det samme nå, og opplever samme problemer. Kunne du gitt meg de innstillingene du fikk av vennen din?

Riktig at det er kampen om tungtvannet jeg så på da ja. Kun i mørket det "hoppa" et par ganger.

(Innstillingene som er brukt i butikk)

Kontrast 91

Lysstyrke 62

Farge 71

Skarphet 35

(Kanskje for lyst så kan evt. ta ned lysstyrken litt)

Fargetemperatur Varm (standard fungerer og bra om menneskene blir "røde")

Baklys 5

Støyreduksjon av

MEMC er jeg usikker, fikk anbefalt strong, men må teste ut de tre forskjellig (tror ikke jeg ser forskjell)

Og 1080i på dekoderen (som en skrev i et innlegg her! )

Da er det ekstremt bra bilde med dette, og tror ikke jeg har sett noe lagg etter disse innstillingene utenom tungtvannet (som kan være serien) + så ser man forskjell fra gamle dårlig amerikanske reality serier som er nærmest filma med "gopro" haha.

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Tusen takk! Satte innstillingene nå, og tester det i ett par dager før jeg bestemmer meg. Ser med en gang at fargene er blitt mye bedre enn de var. Det eneste jeg legger merke til er at det hakker spesielt når folk rister på håret, men må vel tåle såpass.

Endret av modar
Lenke til kommentar

Tusen takk! Satte innstillingene nå, og tester det i ett par dager før jeg bestemmer meg. Ser med en gang at fargene er blitt mye bedre enn de var. Det eneste jeg legger merke til er at det hakker spesielt når folk rister på håret, men må vel tåle såpass.

Haha, håret faktisk. Skal prøve å se, men fargene og selve tv har faktisk blitt bedre etter to dagers bruk og som om kanalene og fargene må gå seg til.. Men jeg også må tenke over saken et par dager, og eventuelt gå i butikken og høre med ansatte hva som er for eksempel forskjell på denne og Sony tv som er like stor og til samme pris. Må da være noen forskjeller (fordeler/ulemper) med de begge. Men bildet mitt er ekstremt bra nå til å være en "så billig" tv og da. Hakker som sagt omtrent ikke nå, med mindre jeg "leter etter hakk".

Lenke til kommentar

Hvis det er tvilsomt at de sier at den er bedre i butikkene når jeg spør hvilken som er best av de to så er det vel strengt tatt kanskje ikke så nødvendig å bytte den tross de anmeldelsene da... må visst inn i tenke boksen her.

Lenke til kommentar

Hvis det er tvilsomt at de sier at den er bedre i butikkene når jeg spør hvilken som er best av de to så er det vel strengt tatt kanskje ikke så nødvendig å bytte den tross de anmeldelsene da... må visst inn i tenke boksen her.

Det jeg mener er jo at Lefdal/selger hovedsakelig er der for å tjene penger. De har bedre fortjeneste på JVC enn Sony, og vil jo tape penger på at du leverer inn JVC tvn. Derfor jeg mener det er tvilsomt at de vil si at den er nevneverdig bedre. Jeg mener den er mye bedre å hadde uten tvil valgt Sonyen.

Men det viktigste her er at DU blir fornøyd med den TV'n du kjøper! :)

Hvis du er fornøyd med JVC tv'n så er det jo strengt tatt ikke nødvendig for deg å bruke mere penger på en annen TV.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er jo at Lefdal/selger hovedsakelig er der for å tjene penger. De har bedre fortjeneste på JVC enn Sony, og vil jo tape penger på at du leverer inn JVC tvn. Derfor jeg mener det er tvilsomt at de vil si at den er nevneverdig bedre. Jeg mener den er mye bedre å hadde uten tvil valgt Sonyen.

Men det viktigste her er at DU blir fornøyd med den TV'n du kjøper! :)

Hvis du er fornøyd med JVC tv'n så er det jo strengt tatt ikke nødvendig for deg å bruke mere penger på en annen TV.

Jeg tenkte mer på å gå i butikken som ny kjøper før jeg leverer inn JVC, og høre hvilken de anbefaler meg å kjøpe og fordeler/ulemper.

Men om de har bedre fortjeneste på JVC vil han vel anbefale JVC, uten å vite at jeg allerede har kjøpt den. De er satt til samme pris, så vil ikke nødvendigvis bruke mer penger nei, blir vel samme sum. Derfor jeg er nyskjerrig på hva som utgjør forskjellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...