Vang Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Har en Nissan der hånbrekken henger. Felgene blir varme. Om eg har på håndbrekken i 5 min så låser hjula seg heilt når bilen stor i motbakke, dette er når det er ca 4-5 grader.. hvordan kan dette fikses? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Demonter, rengjør og smør opp bremsemekanismen og evt. wire. Er ikke stort annet å gjøre. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Og ikke minst bruk håndbrekket vær gang du parkerer. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser ut som glidestiftene er rusta fast. Ta ut on rengjør og smøre. Et tips. Smør med kjedespray for O-ring kjeder. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva slags modell er det? Jeg vet at Primera hadde håndbrekkmekanisme i caliprene som kan henge seg opp. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Dersom wirene er noen år gammel, så pleier jeg å ha klar nye før jeg går i gang med skruing. Du får to stykk på ebay under momsgrense. Lenke til kommentar
Vang Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Det er en 97-modell. Har tatt av hjulet og sjekka no. Ser ut som wiremekanismen fungerer som det skal, problemet er at bremsene henger på skiva. Må eg åpne hele caliperen da? har aldri gjort dette før.. er det vansklig? bør det gjøres av mekaniker`? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Enten så er det wirene som sitter fast eller armen på calipperen som går tungt. Om bilen begynner å bli opp i åra så er det sansynligvis en kombinasjon av begge deler. Om du ikke har særlig erfaring med bilskruing, så ville je fått nok andre til å fikse noe så viktig som bremsene. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Man kan kjøpe overhalingssett og selv smøre opp brekkmekanismen, men det kommer an på den generelle tilstanden til caliperen og hvor nevenyttig man er. Det enkleste er å kjøpe ferdig overhalte calipere, men etter min erfaring er kvaliteten på disse svært varierende. Som nevnt, så er det mulig at det bare er trege glidepinner. Det er et mye enklere problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå