heh115 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hei, Skal ta motorsykkellappen til våren og ser etter en mer motard lignende sykkel. Har planer om å ha mc når jeg skal studere, for å så kunne bosette meg i en litt bedre leilighet utenfor selve byen. Sykkelen kommer til å bli brukt daglig, til og fra skole osv. Har sett litt på Husqvarna smr 511, ktm 690 smc, osv. Må ha en motor med "normale" servicetider. Ikke slik at jeg må ha oljeskift og ventiljustering per 15time og full overhaling etter 100timer. Det blir fort altfor dyrt i studietiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Suzuki DRZ. Veldig driftssikker, og det skal ikke være noe problem å kjøre på motorveien med SM-versjonen. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Du bør i det minste ta en titt på Yamaha WR250R/X. Disse har ikke så stor motor som de du nevner, men det er plenty for bykjøring uansett. De krever også relativt lite vedlikehold. For eksempel så skal ventiler sjekkes hver 40 000km og olje skal byttes hver 5 000km. Endret 15. januar 2015 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Du bør i det minste ta en titt på Yamaha WR250R/X. Disse har ikke så stor motor som de du nevner, men det er plenty for bykjøring uansett. De krever også relativt lite vedlikehold. For eksempel så skal ventiler sjekkes hver 40 000km og olje skal byttes hver 5 000km. Har sett litt på disse, men er veldig få som er ferdig registrert. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kjøp en med sm hjul om du skal ha slik type sykkel. Jeg har en 04 WR450, og den er hysterisk morsom å kjøre, men med grove grusdekk så er den ikke egnet for lengre strekk på asfalt. Ville vurdert en som ikke er ren offroad sykkel, selv med sm hjul så er de mest beregnet for leking, lengre turer blir ubehagelig (men her varierer det vel litt fra sykkel til sykkel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå