iPhoneMH Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Har prøve imorgen om 1. verdenskrig og må altså kunne svar på disse 3 spørsmålene. Vil helst ikke ha de altfor dypt, men samtidig ikke for tynt. Vil ha det mest grunnleggende, har lest mye overalt om spørsmåla men vil gjerne se hva folk vil svare på dette 1. Krigens årsaker2. Krigens forløp3. Krigens konsekvenser (spesielt for Tyskland) Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Har du lest mye overalt, burde du ha grei peiling. Inntil du skriver hva du selv kan, så får dette være svarene mine. 1. LEBEN- 2. De satt i grøftene sine hele tiden 3. Tyskerne fikk jævlig mye cash. Lenke til kommentar
iPhoneMH Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Har du lest mye overalt, burde du ha grei peiling. Inntil du skriver hva du selv kan, så får dette være svarene mine. 1. LEBEN- 2. De satt i grøftene sine hele tiden 3. Tyskerne fikk jævlig mye cash. Har nok grei forståelse for 1 og 3, men er forløpet jeg sliter litt med. Det jeg selv kan er å forklare om 4 hovedårsaker til krigen, som er kapprustingen, imperialisme, nasjonalisme og kamp om internasjonal status. Kommer selvfølgelig også inn på skuddene i Sarajevo, som var den utløsende årsaken. Når det gjelder konsekvensene så sier du jo en del selv, at Tyskland fikk en haug med penger. Men det er jo også de psykologiske og mentale skadene, økonomiske ødeleggelser, politiske ettervirkninger og at europa ble svekket. Finnes selvfølgelig fler konsekvenser, men er kun en to timers prøve så ja. MEN hadde vært lærerikt for meg om du hadde noe om forløpet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hvilket nivå snakker vi her? Ungdomskole? Vgs? Anyway, sett deg ned og les her https://snl.no/F%C3%B8rste_verdenskrig og https://snl.no/f%C3%B8rste_verdenskrig/fredsslutningene#menuitem2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå