Jan Høydal Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Portrett Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Nydelig portrett Jan, fint med kontrasten mellom det lyse og mørke. Fint og følsomt uttrykk på modellen. Ja man må forske på forskjellige ting ellers blir det kjedelig med foto.. Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Har latt meg fortelle at portretter vanligvis bør ha en heller myk/bløt lys/skyggevirkning. Ofte kan det selvsagt være det riktige, men her synes jeg vi har et eksempel på at kraftig lys/skygge kan passe svært godt. Et litt drømmende uttrykk i ansiktet til modellen og "hellingen" mot høyre er tiltalende. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Nydelig portrett Jan, fint med kontrasten mellom det lyse og mørke. Fint og følsomt uttrykk på modellen. Ja man må forske på forskjellige ting ellers blir det kjedelig med foto.. Hilsen Tove Takker så mye Tove! Ja, det er litt forskning på lys og skygger. Prøver å kun bruke ett lys for å lære meg mer uten å gjøre det for komplisert. Men det fungere best i sort/hvitt så langt mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Har latt meg fortelle at portretter vanligvis bør ha en heller myk/bløt lys/skyggevirkning. Ofte kan det selvsagt være det riktige, men her synes jeg vi har et eksempel på at kraftig lys/skygge kan passe svært godt. Et litt drømmende uttrykk i ansiktet til modellen og "hellingen" mot høyre er tiltalende. Vennlig hilsen Ragnar Veldig kjekt med den tilbakemeldingen Ragnar - takker så mye Jo, det blir på en måte å bryte "reglene" for kvinnemodeller som tradisjonelt gjør seg i mykt lys. Så slikt sett er det artig å prøve et manneoppsett på en kvinne. Men skal være ærlig på at jeg har måttet gjøre litt re-touch på hud for å beholde det feminine i størst mulig grad til tross for harde kontraster. Men så har det jo mye med modellen å gjøre også. Elfi synes jeg personlig passer svært godt til denne typen uttrykk. mvh Jan Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Bare en ting og si, jeg bøyer meg i støvet! Flott gjennomført på alle måter og den høye kontrasten gjør virkelig susen:-) Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Bare en ting og si, jeg bøyer meg i støvet! Flott gjennomført på alle måter og den høye kontrasten gjør virkelig susen:-) Takker Pentaxen - flott tilbakemelding som jeg tar til meg Men når jeg ser Tove sitt bilde, så kunne jeg nok våget å trøkke på med litt mer hudstruktur. mvh Jan Endret 14. januar 2015 av Jan Høydal Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Du er spesialist der mine portretter ofte blir snapshots der og da. Men også jeg har en sans for å legge halve ansiktet i skygge. Spenningen øker ved det du har gjort her hvilket du også selv nevner. Har kommentert Toves siste bilde der hun går tett tett på. Ser at høyresiden her har noe av det samme, men ikke så fremtredende. Et flott resultat. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg