mekanikern Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hey. Har tenkt å kjøpe en merce av type w124 for å mekke på. Spørsmålet er.. Kan jeg bare gå kjøpe en w124? Må jeg signere noe? Må jeg være 18? Koster det noe å bare la bilen stå i garasjen (uten skilter)? Trenger jeg førerkort? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Du burde ihvertfal signere kjøpskontrakt. uten skilter kostet det ikke noe å la den stå. Jeg tror ikke du må være 18 år for å kjøpe bil Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Du må jo allikevel ha med en med førerkort til å kjøre den hjem. Tror det spørs om du kjøper brukt eller ny? Men jeg er ikke helt sikker Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg har hørt om folk som kjøper bil når de er 16 til øvelseskjøring så det burde gå helt fint✌️? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det stemmer forsåvidt at du ikke kan kjøre den på vei uten førerkort. Men det sier seg selv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Du må levere melding om eierskifte til biltilsynet. Usikker på om du må være 18 for å signere denne. Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Så jeg trenger ikke å krølle med noe forsikring? Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det er jo lurt, men jeg anbefaler å ringe vegvesenet? Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Ringer vegvesenet imorgen jeg. Takk for svar! Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Skriv her etter du har snakka med dem. Vil gjerne høre hva de sa?✌️? 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Du må ha bilen forsikret på deg før du kan omregistrere den på deg. Kilde. Både du og vergen(e) må skrive under på salgsmeldingen. Kilde. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Og deretter kan du si opp forsikringen, levere skiltene og håpe at garasjen ikke brenner eller at bilen blir stjålet. Lenke til kommentar
spoton Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Går vel evt. ann å skaffe seg forsikring som dekker bil som står. Blir en del billigere enn vanlig forsikring da. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 På en bil det ikke er skilter på er det mulig å skaffe seg delkasko forsikring ute å ha ansvar. Denne dekker ting som tyveri og brann. Dette koster ofte ikke mer en ett par hundrelapper pr år Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Skriv her etter du har snakka med dem. Vil gjerne høre hva de sa✌️ Dette er hva vegvesenet sa. "Hvis du er under 18 år må begge foreldrene dine skrive under salgsmeldingen sammen med deg. Bruk helst salgsmeldingen på vognkort del 2. Hvis bilen er avskiltet, kan du ha den stående i garasjen så lenge du vil uten at det koster noe. Hvis bilen hadde skilter den 1.januar må årsavgiften for 2015 betales selv om du tar av skiltet nå. Bli enig med selger og skriv gjerne kontrakt. Førerkort trenger du for å kjøre bilen, ikke for å eie den" Endret 17. januar 2015 av HuskerIkke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå