Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele store filer over nettet

Anbefalte innlegg

Bulletproof FTP, helt klart best.

Jeg har flere års erfaring med Bulletproof og ServU, og nå for tiden er Bulletproof best - også på oppetid/enkelhet. Du krever kanskje ikke så avanserte funksjoner i første omgang, men hvis du ønsker dette senere er det betryggende at f.eks. virtual dirs, quotas, groups osv går skitlett å sette opp på bulletproof.

Klikk her for å gå til websiden til Bulletproof FTP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor's regler for servere gjelder offentlige tjenester på en ADLS/kable linje. Dvs. den er fritt tilgjenngelig for mange og lager en masse inngående og utgående trafikk. En privat server vil ikke Telenor bry seg om eller gjøre noe med, og de fleste med sunn fornuft kan lett forstå hvorfor...

Kan sette det litt på spissen å si at enhver p2p applikasjon er en offentlig server, og ikke lov ifl. Telenor.

Lenke til kommentar
Bulletproof FTP, helt klart best.

Jeg har flere års erfaring med Bulletproof og ServU, og nå for tiden er Bulletproof best - også på oppetid/enkelhet. Du krever kanskje ikke så avanserte funksjoner i første omgang, men hvis du ønsker dette senere er det betryggende at f.eks. virtual dirs, quotas, groups osv går skitlett å sette opp på bulletproof.

Klikk her for å gå til websiden til Bulletproof FTP

Jeg bruker ServU fordi med denne kan man enkelt begrense båndbredden tilgjengelig for brukerne uten at disse må kastes ut og logge seg på igjen.

Kan Bulletproof FTP også gjøre det?

Lenke til kommentar
Telenor's regler for servere gjelder offentlige tjenester på en ADLS/kable linje. Dvs. den er fritt tilgjenngelig for mange og lager en masse inngående og utgående trafikk. ......

Men man betaler jo for å få en tjeneste hvor man i de mest ekstreme tilfellene kan ende opp med å bruke hele den båndbredden som man betaler for. På en måte kan man sammenligne det med at Telenor selger en 2.0 Opel Ascona, men du får ikke lov til å benytte mer enn effekten i en 1.6 Opel corsa (dårlig analogi kanskje men du skjønner sikkert). Det blir jo helt teit å si noe slikt. Betaler man for 704/128 eller whatever så skal man saktens kunne utnytte den båndbredden til fulle.

Jeg har vært i kontakt med Lyse.no for å høre om det er lov å sette opp egen spill/FTP/osv. server der. De sa at det kunne jeg godt gjøre.

Telenor = :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...