Ragnar Skj Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Betrakning av kunst ? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Synes det ble et flott øyeblikksfoto:-) En må ta noen slike også. Har du prøvd s/hv på dette? Vi som har "hangen" til gatefoto i s/hv hadde nok prøvd, uten at det er "det riktige" Som Kneppen pleier å si, smaken er som...... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Synes det ble et flott øyeblikksfoto:-) En må ta noen slike også. Har du prøvd s/hv på dette? Vi som har "hangen" til gatefoto i s/hv hadde nok prøvd, uten at det er "det riktige" Som Kneppen pleier å si, smaken er som...... Hei ! Takk for svaret. Nei s/v har jeg ikke prøvd. Tenker for mye farger og glemmer at s/v kan gi annerledes og spennende uttrykk. Så takk for tipset, skal prøve meg fram med s/v uttrykk også. Ragnar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Synes det ble et flott øyeblikksfoto:-) En må ta noen slike også. Har du prøvd s/hv på dette? Vi som har "hangen" til gatefoto i s/hv hadde nok prøvd, uten at det er "det riktige" Som Kneppen pleier å si, smaken er som...... Hei !Takk for svaret. Nei s/v har jeg ikke prøvd. Tenker for mye farger og glemmer at s/v kan gi annerledes og spennende uttrykk. Så takk for tipset, skal prøve meg fram med s/v uttrykk også. Ragnar Synes s/hv ble bra jeg:-) Lenke til kommentar
HSP Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Kult. Litt utbrente områder spiller ingen rolle i slike bilder synes jeg. Likte best fargeversjonen. Henning Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hmmm? Er det jenta han tar bilde av mon tro?... Likte begge versjoner. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Kult. Litt utbrente områder spiller ingen rolle i slike bilder synes jeg. Likte best fargeversjonen. Henning Takk for kommentaren ! Ragnar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Hmmm? Er det jenta han tar bilde av mon tro?... Likte begge versjoner. Takk for kommentaren ! Ragnar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Må faktisk innrømme at jeg likte fargeversjonen best denne gang Ragnar - det har nok med grafittien å gjøre - at den "popper" mer. Det utbrente sjenerer ikke mine øyne og synes dette ble bra med mange flotte detaljer rundt betrakteren og observanten. mvh Jan Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Må faktisk innrømme at jeg likte fargeversjonen best denne gang Ragnar - det har nok med grafittien å gjøre - at den "popper" mer. Det utbrente sjenerer ikke mine øyne og synes dette ble bra med mange flotte detaljer rundt betrakteren og observanten. mvh Jan Hei Jan Fint at du ville kommentere mitt ringe produkt. Det er jo øyeblikket, betrakterens "gransking" og fotografens interesse antakeligvis både for graffitiveggen og person som bærer bildet, og ikke så mye annet. Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvis du ser til høyre i den hvite buen så har du et grått pikslete mønster. Derfor kan det hvite som du påstår ikke kan reddes ordnes ved først å isolere med for eksempel Magic wand og så legge til støy med påfølgende uttoning med blur som det heter på engelsk.. Ved å gjenta dette noen ganger får du en helhet. jeg har brukt dette både på utbrente skyer, hvite fugler og vann med brukbart resultat. krever litt trening før man helt finner sin måte å gjøre det på, men det går. Ellers ville jeg gjort dette bildet noe trangere ved først å halvere det mørke oppe. Deretter kutt til venstre så du blir stående med Ca. 1 cm til venstre for åpningen og til slutt ta høyresiden så du blir kun stående igjen med hvit til høyre for den rosa porten eller hva det nå er. Bare forslag til "take it or leave it" dette. Jeg samler selv på slik "urban art" og sitter nå med 491 stk. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Hvis du ser til høyre i den hvite buen så har du et grått pikslete mønster. Derfor kan det hvite som du påstår ikke kan reddes ordnes ved først å isolere med for eksempel Magic wand og så legge til støy med påfølgende uttoning med blur som det heter på engelsk.. Ved å gjenta dette noen ganger får du en helhet. jeg har brukt dette både på utbrente skyer, hvite fugler og vann med brukbart resultat. krever litt trening før man helt finner sin måte å gjøre det på, men det går. Ellers ville jeg gjort dette bildet noe trangere ved først å halvere det mørke oppe. Deretter kutt til venstre så du blir stående med Ca. 1 cm til venstre for åpningen og til slutt ta høyresiden så du blir kun stående igjen med hvit til høyre for den rosa porten eller hva det nå er. Bare forslag til "take it or leave it" dette. Jeg samler selv på slik "urban art" og sitter nå med 491 stk. Roar Her har jeg foretatt beskjæring både oppe og nede, og tenkte at dersom Kneppen ville kommentere så ville han være fornøyd. Men neida, her kommer forslag om kutt overalt. Og jamen er det ikke mye i det han foreslår - igjen. Det blir mer "trøkk" i bildet med dine forslag Roar. Når det gjelder muligheten til å redde tilsynelatende utbrente områder, så har jeg nå fått oppskriften, men er ikke i besittelse av programvaren, eller jeg kan for lite om etterbehandlingen. (Har Photoshop 8) Ragnar Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hei! Liker beste fargeversjonen jeg også. Litt kutt på høyre side kunne gitt det litt strammere uttrykk. Tror jeg har vært her selv også.. er det i Oslo? Grafittibilder er kult og her har du mennesker som bryter av og den ene er i siluett det ble spennende! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Hei! Liker beste fargeversjonen jeg også. Litt kutt på høyre side kunne gitt det litt strammere uttrykk. Tror jeg har vært her selv også.. er det i Oslo? Grafittibilder er kult og her har du mennesker som bryter av og den ene er i siluett det ble spennende! Hilsen Tove Takk for kommentaren Tove ! Ja, det er Oslo, husker ikke gatenavn i farten. Enig i at et lite kutt bl a på høyre side vil stramme opp inntrykket noe. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg