Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om tuning

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå hatt bilen min i 6 måneder og vil gjerne ha litt flere hester å rutte med, har endel planer for utseendet på bilen og vil gjerne at motoren skal matche utseendet. Altså se rask ut og ha krefter til å kunne dra på litt og sånt.

Bilen er en Mitsubishi Galant Sport fra 2003 med 133 hester, noe jeg syns er litt lite for bilen. Så jeg vil gjerne ha flere hester å gå på :)
Hva ville dere anbefalt for meg og bilen? hva er best med tanke på ytelse, krefter, pris og lignende?

Bilen er helt stock, ingenting er gjort med motor ennå, men vil gjøre det, den har heller ikke noen turbo. Hva vil dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forventa maks 10hk mer på en såpass liten sugemotor. Hadde det vært turbo derimot kunne du godt fått 50hk ekstra bare ved å "chippe" bilen hvis du virkelig vil.

Med andre ord, på de fleste små sugemotorer koster det kanskje like mye som bilen kostet i utgangspunktet hvis du skal ha mer effekt, ikke verdt det, altså.

Lenke til kommentar

Tenker kanskje på større eksos, annet luftfilter og tune den via dataspruten :) Hvor mye tror dere jeg kan få ut av det ved å gjøre det jeg sa der?

Montering og sånt av alt er ikke noe problem, da faren min har jobbet med bil i 34 år og vi har tilgang på verksted og alt det vi trenger til å fikse og skru på bil

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke gitt at han vil få noen effektøkning bare ved å sette på større eksos, og lystgass er vel ikke lovelig i norge?

Større eksos er kun for å muliggjøre effektøkningen lystgassanlegget vil gi.

Ingen effektøkning er LOVLIG uten at det godkjennes og innføres i vognkortet, uansett om det kommer av turbokonvertering, lystgass eller annen effektøkende preparering. Jeg har ikke gitt noen juridiske råd her, jeg svarer kun på det TS spør om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det finnes da turbokit til denne motoren.

Slik jeg tolker trådstarter er det ikke så viktig hva som er lov/ikke lov, men jeg kan ta feil selvfølgelig.

Er det om å glede seg over det å kunne skru/tune samt ha tilgang til "gratisk" mekker/lokaler, bør det gå fint å doble effekten.

Minst.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...