AnonymDiskusjon Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hei. Jeg er 17 år og er sammen med dama som er 18 år. Vi fant ut at vi skal få barn ved en test. Men dette skal vi nok klare Har dere noen tips til det å få barn? Og burde vi prioritere å skaffe oss en leilighet eller en liten hybel? Vi bor foreløpig hver for oss, hos hver vår mor, men vi er sammen minst 3 dager i uka. Og alt annet om det å få barn er godt tatt imot Anonymous poster hash: 8424c...58e Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Antar dere begge er ferdig utdannet og i jobb sånn at dere har økonomi til å ta dere av barn, og slipper å droppe ut av skolen ett år? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Antar dere begge er ferdig utdannet og i jobb sånn at dere har økonomi til å ta dere av barn, og slipper å droppe ut av skolen ett år? Nei, barnet var uplanlagt og abort er ikke et tema for henne. Jeg har inntekt på rundt 5k i mnd, og hun har stipend. Og vi begge satser på å fullføre utdanningen, hun blir ferdig med siste året i år, og jeg har et år igjen i vgs. Vi vil også få en del støtte fra lånekassen. Vi får også rundt 70k før sommer (noe jeg ikke trenger å gå inn på..) Vi begge ser også etter en jobb for tiden. Anonymous poster hash: 8424c...58e Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ok, det virka bare som om dere planla å få barn, ikke at det faktisk var på vei. Har ingen tips egentlig, er ikke akkurat bra tima å få barn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg tror det er lurt dere bor hjemme en stund etter barnet er født. Ei jeg vet om flyttet fort ut, men bodde der noen uker for hun flyttet hjem igjen. Dere trenger sikkert en del hjelp i begynnelsen, så mødre er godt å ha! Dere kan jo for eksempel bo litt hos hverandre? Har selv en bror i samme situasjon, og de ordnet det sånn at ungen har seng,klær osv hos begge parter, sånn de lett kan bytte på hvor de overnatter Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg tror det er lurt dere bor hjemme en stund etter barnet er født. Ei jeg vet om flyttet fort ut, men bodde der noen uker for hun flyttet hjem igjen. Dere trenger sikkert en del hjelp i begynnelsen, så mødre er godt å ha! Dere kan jo for eksempel bo litt hos hverandre? Har selv en bror i samme situasjon, og de ordnet det sånn at ungen har seng,klær osv hos begge parter, sånn de lett kan bytte på hvor de overnatter Så har det seg dessverre sånn at ingen av mødrene våre er noen bra steder å ha et barn. Hos moren hennes, er det to søsken, og en mor som ikke bryr seg. Veldig mye bråk og skriking, og det er aldri ro (pga søsknene hennes). Hos min mor, er det også en del problemer, og min mor hadde nok aldri latt et barn bo her. Vi har dog ikke snakket om det med foreldrene våre da vi ikke har fortalt enda. Men jeg skjønner hva du mener med at det er en god løsning, Det hadde det også vært om det var gode forhold hjemme. Vi kan dog kanskje spørre faren min om å bo der. Jeg flytta derfra for over et år siden pga diverse ting, mange problemer og dårlig forhold til hverandre, han avskrev alt ansvar og rettigheter ovenfor meg osv, trenger ikke si mer om det. Men vi har fått mye mer kontakt, og snakker sammen flere ganger i uka og er på besøk der 1-2 ganger i mnd. Det er i hvert fall blitt mye bedre etter jeg flytta derfra. Men får se hva vi gjør. Å flytte til et eget sted er det mest fristende, og flytte sammen har vi tenkt på siden før vi fikk vite om barnet. Anonymous poster hash: 8424c...58e Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Om det ikke er bra hjemme hos mødrene deres ville jeg nok flyttet ut, ja! Er jo viktig for ungen å føle seg trygg, og kan fort bli mye unødvendig styr om det er mye bråk. Sikkert lurt å høre med faren din, hvis ikke ville jeg nok heller fått tak i en leilighet, om foreldrene deres ikke er de beste støttespillerene uansett Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Om det ikke er bra hjemme hos mødrene deres ville jeg nok flyttet ut, ja! Er jo viktig for ungen å føle seg trygg, og kan fort bli mye unødvendig styr om det er mye bråk. Sikkert lurt å høre med faren din, hvis ikke ville jeg nok heller fått tak i en leilighet, om foreldrene deres ikke er de beste støttespillerene uansett Det er det som er problemet. Er ikke sunt for babyen å bo et sted med masse bråk og krangling, eller en sur mor som bare kjefter og klager. Skal høre med faren min når vi føler oss klare til å fortelle om nyheten. Anonymous poster hash: 8424c...58e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå