Pop Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Foreldre ønsker seg ny PC, og jeg er lite bevandret i ITX-kabinett og hovedkort. Til og med mini-ITX. For surfing, bilder (ikke photoshop), epost og slik helt enkel bruk, er dette en ok pakke? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1503100&su=82F79A47-49C8-4250-B05C-638D8BE2C307 Takker for tips. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Om de vil ha en maskin som skal være liten og lett hadde jeg gått for Lenovo m3p Tiny, muligens oppgradert til 8gb ram, og maskinen leveres også med ssd, men standard er 500Gb snurredisk med 8Gb cache Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Ønsker først og fremst kommentarer/tips på selvbygg med utgangspunkt i nevnte liste. Plassen er ikke veldig viktig, jeg så bare ikke nytten i midi/ATX lenger når de ikke trenger eget skjermkort engang. Flytter med over DVD og snurredisk, som kan få holde på bilder etc. Andre kommentarer? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Listen ser fin ut den, men vær obs på PSU som ikke er modulær noe som jeg synes er et must på alle ITX bygg da det som oftest blir tangt nok om man ikke skal få plass til en haug med kabler, om du tar deg råd vil jeg anbefale CM v450s som er semi modulær og har ganske fine og myke/bøyelige kabler. Jeg har ikke bygget i 250D, men har bygget i Node 304 og CM Elite 110 der jeg faktisk synes Elite 110 hadde bedre plass, dog CM Elite 110 hadde ikke plass til CM 212 kjøler. Bortsett fra det har jeg ingen kommentarer Endret 14. januar 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Helt klart en fordel med kabler som kan tas bort ja. Oppdaget min egen tabbe også, oppgraderingspakken har ATX-hovedkort. Funker dårlig i et mITX-kabinett. Får lete etter hovedkort i noe mindre format. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Hah, det la jeg ikke merke til selv engang. Sett sammen noe selv. H97/Z97 HK, noe billig, Pentium anniversary, noe billig 8gb ram. Tilsammen burde dette koste deg under 1500kr. Endret 14. januar 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå