Fermate Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Har har handlet meg en slik: http://www.etotal.eu/product/fakro-chain-drive-for-pivot-windows-230v-223/ Men sliter med å få den til å kjøre med HS3. Den kjørte sånn nogen lunde med HS2 men med HS3 er det helt håpløst. Noen andre som her en slik? Med HS eller noen annet... Lenke til kommentar
jespolini Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Dessverre - men jeg vurderer å kjøpe noen slike. Hvordan er lydnivået på den? Er den innbruddsikker når vinduet er åpent? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Den er ikke lydløs akkurat... Jeg har bare tenkt å installere den i 2 etg. Men den ser solid ut og jeg vet ikke hva som ryker først om du forsøker å åpne vinduet med ett brekkjern (uansett om det er lukket eller åpent) , - motoren eller skruefestene i vinduet. Vil tro at det blir det samme som å bryte opp haspen, så da blir det vel å anse som "innbruddsikkert" Lenke til kommentar
jespolini Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Nei, de jeg har sett på youtube høres ut som de lager litt lyd... Ja, tenker primært andre etasje jeg også. Men skulle gjerne hatt en i første for å få en "skorsteins-effekt" på utlufting. Men det er trolig uaktsomt dersom det blir innbrudd når den står i åpen posisjon og jeg ikke er hjemme. Har bedt om et tilbud på noen ferdige Fakro-vinduer med motor, blir spennende å se om dette prismessig er et alternativ til nye Velux.. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Fikk Fakro'en til å kjøre ved å Add'e den i HS2: http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1159977#post1159977 Da er det ikke HW som er feil ihvertfall... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Den er ikke lydløs akkurat... Pokker, nå gav du meg nok en ide. Våkner jeg av den hvis den åpner vinduet en time før jeg skal stå opp? Første uka kanskje, eller hva tror du? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Du våkner GARANTERT! 1 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) hehe, du får bruke det som vekkerklokke da vettu:) Endret 2. februar 2015 av Mr_Tiger Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 I helga monterte jeg Fakro'en på soverommet. Konklusjon nr 1: Det går IKKE an å la den åpne et vindu som åpner høyre/venstre (den er jo egentlig bygget for takvinduer) om den monteres horisontalt (oppe eller nede) Men den KAN monteres vertikalt på vindus stolpen. Det ser litt rart ut men etter å ha laget nye beslag i hvitt ble det ikke så verst. Bilde kommer... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Og her er bildene jeg lovet. Beslagene har jeg altså laget selv og burde vært skrådd innover mot stolpen men det ble nå slik denne gangen... Rollertrol rullegardinen vises også og alt sammen utenfor Myggnettingen av denne typen: http://www.lady.no/innvendig/insektgardin-myggnetting/ Endret 12. februar 2015 av Fermate Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hendig! Det er mulig jeg må kikke på dette når sommeren nærmer seg. Fikk Fakro'en til å kjøre ved å Add'e den i HS2:http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1159977#post1159977 Da er det ikke HW som er feil ihvertfall... Nå er HS2 vesentlig mindre kresen på Z-wave implementeringen enn HS3 er. HS3 bruker noen nyere, vesentlig mer avanserte protokoller, og jeg tror HST hadde idéen om at dermed skulle alt som var sertifisert automatisk bli støttet. En vakker tanke, men det viser seg at sertifisertingsprosessen ikke bare er prikkfri den heller (ref hele Fibaro-diskusjonen), så slik har det altså ikke blitt. Qubino-modulene fungerer f.eks. fint i HS2, men ikke i HS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå