Gå til innhold

Fakro vindus styring

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Den er ikke lydløs akkurat...

Jeg har bare tenkt å installere den i 2 etg.

Men den ser solid ut og jeg vet ikke hva som ryker først om du forsøker å åpne vinduet med ett brekkjern (uansett om det er lukket eller åpent) , - motoren eller skruefestene i vinduet.

Vil tro at det blir det samme som å bryte opp haspen, så da blir det vel å anse som "innbruddsikkert"

Lenke til kommentar

Nei, de jeg har sett på youtube høres ut som de lager litt lyd...

Ja, tenker primært andre etasje jeg også. Men skulle gjerne hatt en i første for å få en "skorsteins-effekt" på utlufting. Men det er trolig uaktsomt dersom det blir innbrudd når den står i åpen posisjon og jeg ikke er hjemme.

Har bedt om et tilbud på noen ferdige Fakro-vinduer med motor, blir spennende å se om dette prismessig er et alternativ til nye Velux..

Lenke til kommentar

I helga monterte jeg Fakro'en på soverommet.

Konklusjon nr 1:

Det går IKKE an å la den åpne et vindu som åpner høyre/venstre (den er jo egentlig bygget for takvinduer) om den monteres horisontalt (oppe eller nede) :(

Men den KAN monteres vertikalt på vindus stolpen.

Det ser litt rart ut men etter å ha laget nye beslag i hvitt ble det ikke så verst.

Bilde kommer...

Lenke til kommentar

Hendig! Det er mulig jeg må kikke på dette når sommeren nærmer seg. :)

Fikk Fakro'en til å kjøre ved å Add'e den i HS2:
http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1159977#post1159977

Da er det ikke HW som er feil ihvertfall...

Nå er HS2 vesentlig mindre kresen på Z-wave implementeringen enn HS3 er. HS3 bruker noen nyere, vesentlig mer avanserte protokoller, og jeg tror HST hadde idéen om at dermed skulle alt som var sertifisert automatisk bli støttet.

En vakker tanke, men det viser seg at sertifisertingsprosessen ikke bare er prikkfri den heller (ref hele Fibaro-diskusjonen), så slik har det altså ikke blitt. Qubino-modulene fungerer f.eks. fint i HS2, men ikke i HS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...