Gå til innhold

USA og EU frekvenser og sånn

Anbefalte innlegg

OK Så har vi forskjellige frekvenser for X10 og for Z-wave i Europa og USA.

Men med HS3 er det jo helt greit og kjøre begge deler...

Samtidig...

Er det noen som her greie på hvilke frekvens bånd vi tråkker inn i her i Norge om vi handler inn litt USA utstyr?

Det er jo grenser for hvor langt dette rekker så det er vel lite sansynlig at jeg tar ned ett rutefly...

Er kanskje mer interessert i om andre kommer til å støye med sine ting på meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som her greie på hvilke frekvens bånd vi tråkker inn i her i Norge om vi handler inn litt USA utstyr?

Forskjellen i Z-wave er ikke så stor. Men jeg vil likevel ikke anbefale det, da du vil trenge adaptere på alt fast utstyr, noe som både er dyrt og tungvindt. Og kun batteridrevne enheter på et nettverk er IKKE en god idé, blir lite mesh av sånt.

Forskjellen mellom 315 MHz og 433 Mhz er større. Jeg vet ikke hvilke frekvenser jeg dekker over med mine sensorer, men veldig bekymret er jeg ikke. Har ikke merket noe til noen forstyrrelser, og bevegelsessensorene og magnetkontaktene er veldig pålitelige. Kjøpt på superduper-salg hos X10.com i sin tid.

Lenke til kommentar

Hm , ja 110/220V problematikken kommer jo i tillegg selvfølgelig :(

Jeg holdt på å gå på en diger smell der rett etter jeg hadde gått over til Z-wave og det var salg i USA... ;)

"Er vel ikke et problem å bruke en Z-troller eller noe slikt i tillegg EU-Zstick...". Men jeg kom på bedre tanker før jeg trykte på "Bestill".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...