Gå til innhold

EQ/Bass/Innstillinger Cervin Vega/Pioneer VSX

Gjest Bruker-182691

Anbefalte innlegg

Veldig merkelig. Jeg har noe av de samme instillingene på min (NAD) og der er det "Speaker Size" som avgjør om frontene får bass. Jeg har dog litt problemer hvis jeg bruker digital-inngang (coax/fiber) med at jeg ikke får bass i sub. :p

Large og Small henger sammen med bass-styring, men all prosessorer jeg har vært borti i mitt liv ser bort fra denne innstillingen om sub er slått av (da er det ingenting å styre bass mellom).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Jeg tok en hard reset og stilte bare inn de grunnleggende speakersetup-innstillingene, prøvde med analog lydkilde og jeg mener det er en endring (fortsatt evig mindre bass enn det jeg fikk med den eldre forsterkeren), men svært dårlig lydkvalitet isåfall. Skal undersøke nærmere imorgen når jeg får spilt med normalt lydnivå. Takk for hjelp så langt!

Ser også at det er VSX-921K jeg har, ikke 920K, men det skulle neppe utgjøre noen forskjell?

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Oppdatering, hørtes bedre ut på digital igjen med innstillt EQ og høyere volum. Veldig tight punchy bass ift. den jeg hørte med teac-forsterkeren. Sier meg fornøyd tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Ingen kraftig forsterker, men cv krever til gjengjeld lite for å spille høyt. Den har jo ørten presets, selv foretrekker jeg stream direct om jeg hører musikk på surroundreceiveren. Også noe mer bass på den enn de mange "supersurround"-innstillingene, som legger til altfor mye i diskanten for å få romfølelse.

Ellers burde alle andre ting å stille på (Large, SW off) være sagt tidligere her.

Forresten, har du tjukke nok kabler? Du bør ha 2,5kvmm eller mer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ingen kraftig forsterker, men cv krever til gjengjeld lite for å spille høyt. Den har jo ørten presets, selv foretrekker jeg stream direct om jeg hører musikk på surroundreceiveren. Også noe mer bass på den enn de mange "supersurround"-innstillingene, som legger til altfor mye i diskanten for å få romfølelse.

Ellers burde alle andre ting å stille på (Large, SW off) være sagt tidligere her.

Forresten, har du tjukke nok kabler? Du bør ha 2,5kvmm eller mer.

Vet du hva, det kan hende at jeg brukte andre lydkabler når jeg spilte av med TEAC-en, de var ihvertfall MYE tyngre, så jeg antar at de må være tykkere. Burde jeg undersøke om det kan gi forskjell?

Lenke til kommentar

Ser ut som 1,5 eller 2 kvmm, uansett tjukke nok til at ikke bassen skulle lide stort.

Jeg gjetter uansett på en blanding av lydinnstillinger og lite futt i forsterkeren. Har hatt den samme noen måneder før jeg gikk lei av kraftmangelen. Den kan spille høyt med lettdrevne høyttalere, men meget fattig i bunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ser ut som 1,5 eller 2 kvmm, uansett tjukke nok til at ikke bassen skulle lide stort.

Jeg gjetter uansett på en blanding av lydinnstillinger og lite futt i forsterkeren. Har hatt den samme noen måneder før jeg gikk lei av kraftmangelen. Den kan spille høyt med lettdrevne høyttalere, men meget fattig i bunn.

Det er vel det inntrykket jeg også sitter igjen med, føler dog at subwooferen fint dekker området hvor frontene mangler. Dessuten bør jeg ikke spille høyere enn det jeg gjør nå for naboens skyld hehe :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har du brukt den automatiske romkorreksjonen (når du plugger i micen)?

Ja det blir helt forferdelig til musikk, greit til film forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...