Gå til innhold

koble til 2,5" til IDE kabel

Anbefalte innlegg

Hei har det problemet at laptop'en til fattern har tatt kvelden, harddisken lager stygge lyder og finner ikke disken i oppstarten, det kjipe er at han har masse viktige jobbgreier der som han skulle prøvd å fått ut, så her sitter da jeg, med en halvdemontert Laptop og en liten søt harddisk i hånden (tror det er 2,5" disk)

Laptop'en er gammel (celeron600mhz, 6gb hdd, 64mb minne... av merke toshiba...)

problemet mitt er kordan skal jeg koble denne disken til min stasjonære pc? går det i det hele tatt ann?

laptop disk'en har ingen strømtilkobling og den "IDE" tilkoblingen er annerledes en den standard typen som er i maskiner nå...

finnes det noen overganger ? eventuelt plasser det går ann å få kjøpt dette... eller kan jeg klippe å lime fra en ordinær stasjonær idekabel og over til den andre typen???

er skikkelig desp her... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trikset er faktisk aa legge hd i frysern, for da krymper ting, og du faar ca en 30 mins tid aa faa ut det du trenger fra hd, foer den tar kvelden. Vaer dog opmerksom paa at du maa soerge for aa det ikke blir noe kondens paa hd naar den varmes opp igjen.

Men aa kjoele ned disken kraftig er faktisk et meget bra triks, men da burde hd vaere gaaen fra foer av. (noe det kan virke som den er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...