Gå til innhold

[Løst] Gpu modeller.

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå til innkjøp av nye gpu`er.

Kortene skal kjøpes hos de, er 2stk 970. Valget står i mellom

Evga 970 FTW (Gml edt, ftw+ er ikke kommet enda) ogASUS 970 STRIX,

Evga har dårligere kjøler, PCB er jeg usikker på.

Asus har bedre kjøler, ok custom pcb, men lar men ikke bytte kjøler, da mister jeg garanti, mens eVGA lar meg.

Er ikke sikkert jeg legger på vannblokk, men godt mulig det skjer da senest om 6mnd til.

Er vel 200Kr i bakplate + blokk på ca 1000Kr stk. så 2400Kr totalt. kanskje litt mye for ``mid-end`` maxwell, bare for wc utstyr, Regner med at forsatt en 360mm radiator (60mm tykk) forsatt holder sammen med Cpu?

Vits i å legge 970 korta under vann? De er jo dønn stille uansett, bruker jo knapt strøm :mrgreen:

Bryr meg fint lite om at de lever lenge under vann, siden de kommer til å folde når jeg ikke spiller, så dør de nok uansett før reklamasjonsretten går ut :devil::evil:

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg være ærlig, så vet jeg ikke, Coil whine kan skje alle kort, fikk det nå på 980 G1 (eller HK) Hadde det på 780 Classy fra Evga, hadde det på 280X fra XFX, :p

FTW har jo en bedre kjøler en standard 970 fra Evga, så vidt jeg vet :)

Ja den har acx 2.0 samme som den jeg har atm. Men coil whinen min er så høy at viftene kan spinne på 50% sitte med headsettet på pcen under bordet og spille titanfall i skype samtale med lyd og fortsatt høre den :p

Lenke til kommentar

^^

Jaja men nå var det snakk om han gadd eller ikke, og clocken blir uansett stopped på det noen lunde varme vannet som treffer kort to fra kort en.

Med en D5 kjørende på hastighet 4 blir jeg overrasket om det er mer enn 2°C forskjell på vanntemperatur inn/ut fra radiatorene.

Hmm, det jeg trodde, overkill pumpe og rad til cpu imo :p

Spørs om det er vits med blokk mtp at de er kalde fra før...Og ikke minst stille, Hadde vært noe annet om jeg hadde 290x i crossfire, eller 2x 780Ti Classy vannblokk ASAP for min del.:hmm:

Må jeg spør hva felleskapet mener :)

980 med under vann fra dag 1, eller 2stk 970 uten vannblokk (om jeg går for Strixl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...