Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

har ikke råd til og gå til tannlege

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg jobber deltid og har rett og slett ikke råd til og gå til tannlege, Jeg får inn maks 7.000 kr om jeg er heldig i måneden og jeg har noen regninger som skal betales. Om jeg skal gå til tannlegen nå er jeg ganske sikker på at det totalt vill være på 10-15.000 kr. Jeg vetjeg kan dra dit 1 gang i måneden men vanligvis så har jeg bare 4-5.000 i lønn og det er ikke jeg som bestemmer hvor mye jeg jobber akkurat nå.

Så om jeg skal dra til tannlegen og betale de regningene jeg har er jeg heldig om jeg sitter igjen med 1.000 kr i måneden.

Er det noe jeg kan gjøre ? kan jeg gå til nav og spørre om hjelp til og betale der ? Jeg fant en liste på nav som det er oversikt over ting du kan få hjelp med innenfor tannlege men det og ha lite penger sto ikke på den lista

Anonymous poster hash: 904d5...c53
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre så får man ikke hjelp fra nav når det kommer til tannlegen, de eneste gangene de kan dekke deler av beløpet er når det er snakk om tann problemer pga sykdom.

Det beste du kan gjøre er å snakke med tannlegen i forveien og ta det kritiske først, dele opp regningen og ta resten litt etter litt når økonomien tillater det.

Lenke til kommentar

Hvis du tar det hos et odontologisk fakultet (der tannleger utdannes) kan det bli svært mye rimeligere enn hos en etablert praksis. Da vil behandlingen utføres av en nesten ferdigutdannet tannlege under oppsyn av en erfaren veileder. Hvis inngrepet oppfyller enkelte kriterier faller det inn under en kategori som gjør at du har krav på refusjon, og da blir det enda billigere. Tror jeg betalte 500 spenn (etter refusjon) for å trekke en visdomsjeksel for noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...