Cthulhu Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 I denne er det plass til anstendige tre terabyte.Toshibas 2,5-tommer setter rekord Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Kun 5400rpm, nei ellers takk du. Kan jo ikke være så mye strøm å spare på en 2,5" kontra en på 3,5" eller? Lenke til kommentar
mRmo_ Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 det bør være lavest mulig rpm eksempel jeg har mange Seagate western digital 2 tb 4 tb mange 2 tb i mange år. jeg fikk meg 2 x 2tb hitathi med høyrpm bare etter noen dager sluttet den å fungere selv i raid bare for å komme i av på knappen og jeg var borti med lillefingeren begynte den å bevege seg å bli selv øddelagt før de begge havnet i søppelet har jeg fremdeles min andre med lavere rpm uten problemer i mage år. dessuten så mange i raid og det blir raskere uansett en en enkel ssd en sata port kan gi 350mb s der ka du plgge 5 hardisker til 350 megabyte sekunde Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 det bør være lavest mulig rpm eksempel jeg har mange Seagate western digital 2 tb 4 tb mange 2 tb i mange år. jeg fikk meg 2 x 2tb hitathi med høyrpm bare etter noen dager sluttet den å fungere selv i raid bare for å komme i av på knappen og jeg var borti med lillefingeren begynte den å bevege seg å bli selv øddelagt før de begge havnet i søppelet har jeg fremdeles min andre med lavere rpm uten problemer i mage år. dessuten så mange i raid og det blir raskere uansett en en enkel ssd en sata port kan gi 350mb s der ka du plgge 5 hardisker til 350 megabyte sekunde Det er bare det at i større tester, så er hitachi de mest solide desktop-diskene, så det er liten dekning for "lavest mulig rpm"-hypotesen. AtW 4 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Vil denne passe i servere med 2.5" hot-swap bays? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Kun 5400rpm, nei ellers takk du. Kan jo ikke være så mye strøm å spare på en 2,5" kontra en på 3,5" eller? Med 50% tettere lagring / kapasitet per plate betyr jo det at du nå kan lese av 50% mere data per rotasjon enn på en 2TB disk med samme dimensjon. Altså måtte 2TB disken spunnet på 8100 rpm for å matche hastigheten på denne 3TB disken, sett i det lyset er jo ikke 5400 rpm så galt? Med større lagringstetthet øker jo også sjansen for kortere søketider. Men det er klart, hiv på enda større rotasjon så kunne jo det også økt hastigheten videre. Selv ser jeg for meg denne som en kjekk reisedisk, og jeg er redd 7200 rpm ville skapt mere vibrasjoner enn jeg ville ønsket. 4 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 det bør være lavest mulig rpm Det viser seg at såkalte "grønne disker" (lavere spindelhastighet) har større feilrate en 7200 rpm-disker i samme sjiktet. Din personlige erfaring har nok mer med produsent/modell å gjøre enn spindelhastighet. 3 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Är inte denna perfekt till PS4? Eller har den samma begränsning i höjd? Annars är väl inte denna disk jag hade köpt om det skulle skrivas en massa till den dagligt. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Är inte denna perfekt till PS4? Eller har den samma begränsning i höjd? Annars är väl inte denna disk jag hade köpt om det skulle skrivas en massa till den dagligt. Den passer ikke til ps4, denne er 15mm i høyden og ps4 støtter kun opp til 9,5mm . Lenke til kommentar
G Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Si fra når det skjer en liten størrelsesoppgradering i 9,5 mm (2,5"-formfaktor) -segmentet. Det er det mest spennende. Da får man plass til disken i mange laptop'er og også i sin PS4-konsoll om man liker det. Aller helst 1-plate inni "blikkboksen". Endret 14. januar 2015 av G Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) det bør være lavest mulig rpm eksempel jeg har mange Seagate western digital 2 tb 4 tb mange 2 tb i mange år. jeg fikk meg 2 x 2tb hitathi med høyrpm bare etter noen dager sluttet den å fungere selv i raid bare for å komme i av på knappen og jeg var borti med lillefingeren begynte den å bevege seg å bli selv øddelagt før de begge havnet i søppelet har jeg fremdeles min andre med lavere rpm uten problemer i mage år. dessuten så mange i raid og det blir raskere uansett en en enkel ssd en sata port kan gi 350mb s der ka du plgge 5 hardisker til 350 megabyte sekunde Dagens. Virkelig. Du har en lang vei å gå. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte en gang. Endret 16. januar 2015 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå