HelgeG Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Ny maskin er ikke alltid moro. Jeg kjøpte en maskin med XP1700+ prosessor og et MSI K7T 266 PRO2 hovedkort. Etter en times bruk, gikk maskinen i heng, og jeg måtte kutte strømmen for å starte den på nytt. Da hang maskinen ved booting og på skjermen sto meldingen Checking NVRAM.. Herfra kom maskinen ikke videre. Den ble sendt tilbake til leverandøren, som flashet BIOS (AMI BIOS v3.3). Da jeg fikk maskinen tilbake tok det bare ca 1 time før den gikk i heng igjen. Når den bootet stoppet den på nytt med meldingen Checking NVRAM.. Har noen vært borte i den samme situasjonen? Hva kan det skyldes og hva kan jeg gjøre med det? -- Helge Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 sikkert en "klam" prosessor eller no dårlig minne som tar kvelden på HK'et Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg får det samme en gang iblandt, og at den ikke starter i det hele tatt (samme HK, XP1600), jeg fant ut at det var skjermkortet som gjorde det (gikk greit med et annet). Kan være at den trekker for mye strøm også, fordi skjermkortet funka bra i ei anna maskin, men har jo en chieftec 340w så vet ikke.. Lenke til kommentar
commodore Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Har samme hk,og har vært borti d samme selv! Men har funnet ut at hvis maskinen ikke vil starte opp eller den henger seg,så har jeg god erfaring med å renske hk for komponenter! For så å sette d skikkelig i igjen! Man må alltid være nøye når man setter på fks en ram brikke,sånn at man får satt den skikkelig i! Prøv å skifte dimm slots.kan hende d hjelper! Lenke til kommentar
HelgeG Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Det var nok HK som var dodgy på maskinen min. Fikk satt inn et nytt, og nå funker maskinen som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå