anonym7777 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg har veldig store lår pga litt muskler, ikke så mye fett. Har lyst på en mer spretten rumpe, men føler jeg bare trener lår når jeg gjør rumpeøvelser. Noen som har tips til øvelser som kun tar på rumpe og ikke fremside lår? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hip thrust, glute bridge er vel bra. For store lår ja, noen som har det. Så må du jo ha kcal-overskudd da for å vokse, så da blir låra større uansett, men det vet du jo. Lenke til kommentar
anonym7777 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 ja, men vil på en måte ned i fettprosent og da er det vel ikke bra med kcal overskudd? er veldig ny innen dette desverre. Men de øvelsene, hjelper de mest for rumpe eller lår? Hip thrust, glute bridge er vel bra. For store lår ja, noen som har det. Så må du jo ha kcal-overskudd da for å vokse, så da blir låra større uansett, men det vet du jo. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Du kan bare gjøre en ting av gangen, så du burde lese litt mer om emnet og så lange deg en langsiktig plan som du følger nøye. Lenke til kommentar
anonym7777 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 åja, men fynker det ikke med et greit kosthold sammen med utholdenhetstrening med styrke av mage og rumpe? uten at lårene vokser større? i og med at jeg har utholdenhet og kosthold så er det vel litt fettforbrenning også? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Problemet er at på kcal-underskudd vedlikeholder du muskelmassen , men mister fettprosenten. På kcal-overskudd øker fettprosenten (eneste måte å se at man har nok) og massen , som da må deffes av igjen om man ønsker. Bygge masse og gå ned i fettprosent blir drømmeland. Kanskje mulig et halvår om man er helt nybegynner, men da har man neppe for store lår. En ting av gangen er nøkkelen her, bygg masse - eller reduser fett og vedlikehold masse. Endret 13. januar 2015 av War Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Problemet er at på kcal-underskudd vedlikeholder du muskelmassen , men mister fettprosenten. På kcal-overskudd øker fettprosenten (eneste måte å se at man har nok) og massen , som da må deffes av igjen om man ønsker. Bygge masse og gå ned i fettprosent blir drømmeland. Kanskje mulig et halvår om man er helt nybegynner, men da har man neppe for store lår. En ting av gangen er nøkkelen her, bygg masse - eller reduser fett og vedlikehold masse. Litt problematisk språkbruk her. Du differensierer mellom vekt og masse, som egentlig er det samme. Begge deler måles i kg. Bruker du "masse" for å referere til muskelmasse her? I tillegg er jeg litt uenig i ultimatum-tankegangen med enten bygge muskler ELLER gå ned i fettprosent. Det er vanskelig, men ikke umulig. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg ser den, masse som da muskel i form av byggenerdespråk. Resultatet blir iallefall ikke bra med bygging av kjøtt og reduskjon av fett samtidig. Ren bulk og deff ville nok ha slått det greit. Ikke noe jeg kan anbefale på generelt vis. Det er jo drømmen til de fleste som trener og det er bare "litt attåt-gjengen" som klarer det i utbredt grad. Lenke til kommentar
monsterhjerne Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Bygge masse og gå ned i fettprosent blir drømmeland. Eh, nei. I fettprosenten inngår både muskelmasse og fettmasse. Ved et lite kalorioverskudd der man bygger mer muskelmasse enn man legger på seg fett så kan dette fint oppnås selv om man ikke er helt fersk. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Lean gain ja,man må telle ekstra nøye og oppnår kanskje 30% av normale resultater. Man slipper å deffe i like stor grad så kanskje sluttresultatet blir 40% Samtidig er feilmarginen på å bygge eller ikke bygge på en brødskive ca, så planleggingen vil kreve mye mer arbeid, med mindre man satser på flask. Endret 14. januar 2015 av War 1 Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 monsterhjerne, den 14 Jan 2015 - 15:39, sa: War, den 13 Jan 2015 - 22:36, sa: Bygge masse og gå ned i fettprosent blir drømmeland. Eh, nei. I fettprosenten inngår både muskelmasse og fettmasse. Ved et lite kalorioverskudd der man bygger mer muskelmasse enn man legger på seg fett så kan dette fint oppnås selv om man ikke er helt fersk. Jeg støtter War i dette. Kroppen vil ikke ha mer muskler enn det den absolutt trenger. Muskler krever mer kalorier, mer varme, mer vann, mer mosjon, ja, mer av alt i grunnen. Det siste kroppen gjør er å bygge muskler, det første den mister er også muskler. Ved at du da legger deg i et lite overskudd, vil gjøre at kroppen heller legger på seg fett enn å bygge muskler. Uten kjemisk hjelp, så vil du kun kunne oppnå begge deler om du er utrent og begynner å sjokkere kroppen med hard og uventet påkjenning utenfra - styrketrening. Kroppens mekanisme er å overleve, ikke bygge muskler den ikke trenger. Det beste man kan gjøre er å finne ditt vedlikeholdsnivå ang kalorier, legge seg der, og med tålmodighet løfte tungt, trene hardt, og la kroppen bruke sin andel av fettlagre til å fylle på hva den trenger i stedet for å fore den med nytt inntak av kalorier utenfra - mat. 1 Lenke til kommentar
monsterhjerne Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 monsterhjerne, den 14 Jan 2015 - 15:39, sa: War, den 13 Jan 2015 - 22:36, sa: Bygge masse og gå ned i fettprosent blir drømmeland. Eh, nei. I fettprosenten inngår både muskelmasse og fettmasse. Ved et lite kalorioverskudd der man bygger mer muskelmasse enn man legger på seg fett så kan dette fint oppnås selv om man ikke er helt fersk. Jeg støtter War i dette. Les hva jeg skriver da. Hva er fettprosent? Det er hvor stor prosentandel fettmassen utgjør av kroppsvekten. Det er da fullt mulig å redusere fettprosenten selv om man også legger på seg litt fett, siden økt muskelmasse reduserer fettprosenten. 1 Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Beklager. Skulle nok lest litt bedre over. Helt enig i det du skriver der. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ja, for eks meg som i begynnelsen gikk fra 75kg til 95kg med 15 i fett% stabilt gikk vel opp ca 3kg i fett selv med lik fettprosent. Litt mindre mat så hadde fettprosenten gått ned, men også resultatene. Jeg sikter da til å rippe seg til 6pac, mens man bygger om man har 20kg fett på kroppen fra før-tankegangen i svaret mitt. Typiske mål som større muskelmasse + 6pac-progam takk. Lenke til kommentar
anonym7777 Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Ok, takk for svar alle! Vet noen om hoppetau er en god trening for å forbrenne fett? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Så sliten man blir , så blir det ikke veldig effektivt. Det viktigste er at det er 500 kcal i minus pr dag fra treningen og 500 - i kosten, hva treningen består av er valgfritt. Eneste kriterie for å ikke miste muskelmassen er at 2-3 av treningen på en uke er med vekter, samt at proteininntaket er dekket. Ca 2g pr kg, opp til 3g pr kg om fettprosenten er lav. Lenke til kommentar
anonym7777 Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 (Y) jeg spiser nå ingen junkfood, og mer sunt og gjennomtenkte måltider. Samtidig som jeg trener litt hver dag, og har en dag fri. Trener dans, jogging, hopper tau og mye styrke. Vet dere ca hvor lang tid det tar før jeg ser noe forskjell? :-) Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 får du maten rett / må telle, ikke gjette. Så vil det være rundt 1 kg i uka ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå