CLA16 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hei, Viften i motorrommet gikk hele tiden på min Audi a4 1.6 2002. Motorlampen lyste også. Dro til et Bosch verksted og fikk fikset dette på dagen. Annet enn dette ingen problemer med bilen. Videre sier han at bilen fusket under prøvekjøring etter at de hadde fikset vifteproblemet og at den ikke gikk på alle sylindre, men sa ikke noe mer om dette og gikk videre til å be meg betale 3000,- for et sensorbytte(delen kostet 249,-). Går videre ut til bilen en del kroner fattigere for å dra avgårde og blir rimelig sjokkert. Med en gang jeg vrir om nøkkelen merker jeg dette. Bilen fusker og durer på en rar måte jeg aldri har opplevd. Motorlampen blinker helt villt også. Leverer tilbake nøkkelen og ber de fikse dette og ringe meg i morgen. Så, til mitt spørsmål: Hvordan skal jeg gå frem med dette? Jeg skal vel ikke si ja til å betale noe for dette? Bilen gikk helt fint selvom viften var på før jeg leverte bilen, mens den ikke er kjørbar når de leverer bilen tilbake til meg. Jeg er frustrert og sint over denne kundebehandlingen og håper på noen tips her. Takk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Nei. Du skal gå tilbake og forklare situasjonen din og få de til å rydde opp etter seg selv. Aldri gi etter. Enkelte kan prøve å slimåle seg unna. Lenke til kommentar
CLA16 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg lot bilen min være igjen der og lot de ha nøkkelen. De skal ringe meg i morgen om hva som skal gjøres. Jeg bare trenger tips til hva jeg skal si og gjøre når jeg kommer dit i morgen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) De vil forhåpentligvis ta ansvar, så da bare takker du for at de ordnet opp og betaler avtalt pris slik som gode mennesker gjør. Om de prøver å ta betalt for å fikse noe de selv har forårsaket så blir det en annen sak. Endret 13. januar 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Leste de ikke ut feilkoder? Sa de evt ikke noe om hva som var feil før/nå? Lenke til kommentar
CLA16 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Leste de ikke ut feilkoder? Sa de evt ikke noe om hva som var feil før/nå? De leste ut feilkoder før de prøvekjørte bilen og fikset problemet ang. viften om at det var en sensor til motoren som var feil slik at viften trodde at motoren var veldig varm og gikk som backup hele tiden for å beskytte motoren om den var varm. Etter prøvekjøring når han merket fusking kjørte han diagnose og så at det var feil på sylindre og at bilen ikke gikk på alle sammen. Dette sa han ingenting om på diagnosen før de fikset noe på bilen. Endret 13. januar 2015 av CLA16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå