Gå til innhold

Grand Theft Auto V kommer ikke til PC i januar likevel

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror så mange at utsettelser er synonymt med god kvalitet? Absolutt ingenting tyder på det.

AtW

Her føler jeg du misforstår med vilje. At spill blir utsatt fører ikke automatisk til at spill blir bra. Det er det ingen som har sagt. Men det fører med all sannsynlighet til at spillet blir bedre.

At de spillene som ble listet opp ikke endte opp som gode produkter har ingen betydning i denne sammenheng, de hadde vært enda dårligere hvis de ikke ble utsatt i det hele tatt. Poenget var at spillene trengte mer tid.

Nei, jeg misforstår ikke med vilje, jeg er bare litt trett på at folk lar produsenter slippe unna med vissvass fordi det "gjør spillet bedre", jeg tipper at om man ser på spill som er utsatt vs de som ikke er utsatt så er det mere bugs på førstnevnte. Det er derfor et dårlig tegn med utsettelse, noe som bør vekke bekymring. Det som antakelig hadde ført til et bedre spill var om de evnet å planlegge skikkelig og faktisk brydde seg om at kundene fikk best mulig kvalitet, og ikke utsatte.

AtW

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne forstått at det hadde blitt et par uker ekstra.

Men når det er 14 dager til planlagt release og de kommer med en utsettelse på hele 2 måneder.....

Ja, det er latterlig, som om de ikke visste før nå om det faktisk gjenstår 11 ukers arbeid istedet for 2 uker.

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Handler nok mer om å perfeksjonere DRMen.

Er nok dette, dem tåler ikke at folk deler spill med vennene sine. Blir som XBONE og overvåking, absolutt null respekt for forbrukerne ("takk" Microsoft). Men bestanding er det noen som likevel kjøper uansett og forsvarer bedriften for DRM-skit og alt tull som aldri vil bli forbrukernes gode. Og nei jeg piratkopierer ikke, holder meg til youtube og miniclip. Ønsker ikke å spille kjedelige spill.

Og DRM-skit = ingen kjøp fra meg.

Endret av Seriya
Lenke til kommentar

Har ingenting i mot dette hvis det faktisk fører til et bedre spill. MEN, det som er sjukt er at det først var planlagt gitt ut samtidig som xbone og ps4 versjonene. Så utsatt til 27 januar, så til 24 mars.

Kritikk er på sin plass.

Den faktiske årsaken til utsettelse er noe jeg veldig gjerne ville likt å vite. Har de plutselig funnet en "game breaking bug"? Har de plutselig funnet ut at en viss konfigurasjon rett og slett ikke funker med spillet? Er det fordi de snart er klar til å gi ut Heists-DLC'en til konsoller, og rett og slett ikke orker den shitstormen som kommer når PC igjen må vente enda nye 2 mnd for å få dette, etter å ha ventet så lenge på selve spillet..? Derfor utsetter de bare hele driten slik at Heists faktisk kan være med på launch? (dette anser jeg som høyst trolig årsaken til utsettelse)

Kommer jo selvfølgelig til å kjøpe spillet, som nesten alle andre PC-gamere som liker GTA. Det å "stemme med lommeboka" funker bare ikke, når valget blir å faktisk ikke få spille noe av det beste som er laget. Det er ikke som å velge en matvare fremfor en annen, det er ikke sammenlignbart.

-trist, men som alltid er det sikkert glemt den dagen det er ute. Bare håper dette er siste utsettelse. Slik det har vært til nå er det ingen garanti for at dette faktisk noen gang blir utgitt til PC, ingen overhodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok dette, dem tåler ikke at folk deler spill med vennene sine. Blir som XBONE og overvåking, absolutt null respekt for forbrukerne ("takk" Microsoft). Men bestanding er det noen som likevel kjøper uansett og forsvarer bedriften for DRM-skit og alt tull som aldri vil bli forbrukernes gode. Og nei jeg piratkopierer ikke, holder meg til youtube og miniclip. Ønsker ikke å spille kjedelige spill.

DRM har vi kun piratene å takke for. Visst du hadde laget et spill, ville ikke du at flest mulig kjøpte spillet istedenfor å laste det gratis ned fra nett? Jeg er ikke noe fan av DRM, men det er jo et nødvendig onde for at spillet ikke skal kunne piratkopieres så lett. At spillet sjekker nå og da at spillet er ekte gjør ikke meg noe fordijeg har nettilgang uansett hvor jeg måtte befinne meg. Skal du ta laptopen med på hytta eller noe, så er det bare å bruke mobilen som modem. Kan ikke tenke meg at det bruker så mye datatrafikk på å autensiere spillet.

Lenke til kommentar

DRM har vi kun piratene å takke for. Visst du hadde laget et spill, ville ikke du at flest mulig kjøpte spillet istedenfor å laste det gratis ned fra nett? Jeg er ikke noe fan av DRM, men det er jo et nødvendig onde for at spillet ikke skal kunne piratkopieres så lett. At spillet sjekker nå og da at spillet er ekte gjør ikke meg noe fordijeg har nettilgang uansett hvor jeg måtte befinne meg. Skal du ta laptopen med på hytta eller noe, så er det bare å bruke mobilen som modem. Kan ikke tenke meg at det bruker så mye datatrafikk på å autensiere spillet.

Tja, spill kopieres lett uansett, og DRM brukes i stor grad til å kontrollere folk som kjøper lovlig, at man kan "takke piratene" for DRM virker som en utopi.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor tror så mange at utsettelser er synonymt med god kvalitet? Absolutt ingenting tyder på det.

AtW

Nå synes jeg du gjør deg selv vrang. Jeg tror ikke noen sier at det er noen automatikk i at spill som blir utsatt har god kvalitet, men at spill som blir utsatt trolig vil ha bedre kvalitet enn det samme spillet om det ble rushet ut tidligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

Nå synes jeg du gjør deg selv vrang. Jeg tror ikke noen sier at det er noen automatikk i at spill som blir utsatt har god kvalitet, men at spill som blir utsatt trolig vil ha bedre kvalitet enn det samme spillet om det ble rushet ut tidligere.

Om jeg gjør meg vrang, hvorfor er det nødvendig å endre premissene? Spørmålet er ikke "utsatt eller rushet ut", det er "gitt av et spill blir lansert, har det bedre kvalitet om spillet har blitt utsatt eller ikke". Antakelig har spillet dårligere kvalitet om det er utsatt fordi det er et symptom på en prosess som ikke er til forbrukerens beste.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

Om jeg gjør meg vrang, hvorfor er det nødvendig å endre premissene? Spørmålet er ikke "utsatt eller rushet ut", det er "gitt av et spill blir lansert, har det bedre kvalitet om spillet har blitt utsatt eller ikke". Antakelig har spillet dårligere kvalitet om det er utsatt fordi det er et symptom på en prosess som ikke er til forbrukerens beste.

AtW

Fordi ingen her har kommet med påstanden du beskylder "folk" for, på godt norsk kalt en stråmann. "Folk" tror ikke utsatte spill er synonymt med kvalitet, men at det gir bedre kvalitet enn om spillet blir gitt ut før det er klart. Om Rockstar bukker under for presset og gir ut spillet om et par uker får vi antagelig et dårligere spill enn om de bruker den ekstra tiden de nå har gitt seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

AtW

Fordi ingen her har kommet med påstanden du beskylder "folk" for, på godt norsk kalt en stråmann. "Folk" tror ikke utsatte spill er synonymt med kvalitet, men at det gir bedre kvalitet enn om spillet blir gitt ut før det er klart. Om Rockstar bukker under for presset og gir ut spillet om et par uker får vi antagelig et dårligere spill enn om de bruker den ekstra tiden de nå har gitt seg.

Jo, folk kommer stadig med påstanden om at spillet blir bedre av å bli utsatt, det er det ingen dekning for. Det er ikke klart at spillet blir bedre når vi vet det er utsatt. Tvert imot, når det vi vet om et spill er at det er utsatt, er det antakelig grunn til å tro spillet ikke blir så polert. Det er et symptom. Du framstiller det som vi vet akkurat hvordan spillet er i dag og vi kan velge å utsette det, eller ikke utsette det. Det er ikke tilfellet, vi aner ingenting om spillets tilstand, vi vet kun at det er utsatt. Og med den informasjonen er det dårlig nytt med utsettelser, fordi tidligere erfaringer tyder på at det da er økt sjangse for å problemer. Du baserer deg på en hypotetisk situasjon som vi ikke aner om er tilfellet, nemlig at alt anner er likt for et ikke-utsatt spill, det er det ingen grunn til å tro, feks kan ikke-utsettelser tyde på bedre prosjektstyring som øker sannsynligheten for et mer polert produkt.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil heller vente lenge på et ferdig spill enn å måtte sitte igjen med et tog-krasj av et spill..

Etter å ha fått servert søppel som Bf4, Ass-creed Unity, Drive Club, Rome Total War 2 og en haug med andre uferdige spill så er man ganske tett i pappen om man ikke godtar utsettelser.

Etter å ha lest litt på Rockstar forumene så ble jeg trist, trist fordi alle drittungene hater på utviklerne, enda deres eneste intensjon er å gjøre spillet så bra som mulig ved launch.

Ved å sippe over at det tar lang tid med spill så ber dere om å få servert uferdige spill som aldri burde sett dagens lys.

Cod generasjonen er bortskjemt med at det kommer spill på løpende bånd hvert eneste år, kvaliteten driter de langt i bare de får det NÅÅÅ..

Når har dette noengang stemt? At utsatte spill resulterer i bedre spill? Alt vi har fått i 2014 er uferdige spill, og flere av de har vært utsatt. Samme skjedde i 2013. Jeg har faktisk mer tro på Rockstar men dem sa faktisk til jul at GTA V til PC var ferdigutviklet. Så at dem plutselig snur nå uken før er sinnsykt irritabelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

AtW

Jo, folk kommer stadig med påstanden om at spillet blir bedre av å bli utsatt, det er det ingen dekning for. Det er ikke klart at spillet blir bedre når vi vet det er utsatt. Tvert imot, når det vi vet om et spill er at det er utsatt, er det antakelig grunn til å tro spillet ikke blir så polert. Det er et symptom. Du framstiller det som vi vet akkurat hvordan spillet er i dag og vi kan velge å utsette det, eller ikke utsette det. Det er ikke tilfellet, vi aner ingenting om spillets tilstand, vi vet kun at det er utsatt. Og med den informasjonen er det dårlig nytt med utsettelser, fordi tidligere erfaringer tyder på at det da er økt sjangse for å problemer. Du baserer deg på en hypotetisk situasjon som vi ikke aner om er tilfellet, nemlig at alt anner er likt for et ikke-utsatt spill, det er det ingen grunn til å tro, feks kan ikke-utsettelser tyde på bedre prosjektstyring som øker sannsynligheten for et mer polert produkt.

AtW

Du bommer igjen. Ingen påstår at det at et spill må utsettes er positivt eller noe tegn på kvalitet. Det de fleste ser ut til å være enige om er at dette spillet vil bli bedre av å få den ekstra tiden til finpuss, enn om det blir pushet ut om et par uker. At det hadde vært best av alt om det ikke var noen utsettelse eller behov for mer finpuss sier seg selv, men det er ikke det valget Rockstar står med akkurat nå.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom "spillet har bedre av", og at det er positivt? Du aner strengt tatt ingenting om hva slags situasjon rockstar er i, og det gjør ikke jeg heller. Og det er nettopp derfor denne "utsettelser er bra"-logikken feiler. Det er ikke en situasjon der man har full informasjon og står foran et veivalg, det er en situasjon der man har lite informasjon og det kommer ny informasjon på bordet, nemlig at spillet er utsatt.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom "spillet har bedre av", og at det er positivt? Du aner strengt tatt ingenting om hva slags situasjon rockstar er i, og det gjør ikke jeg heller. Og det er nettopp derfor denne "utsettelser er bra"-logikken feiler. Det er ikke en situasjon der man har full informasjon og står foran et veivalg, det er en situasjon der man har lite informasjon og det kommer ny informasjon på bordet, nemlig at spillet er utsatt.

AtW

Dette har jeg allerede forklart. Det er ikke positivt at et spill trenger å utsettes, og som nevnt er det selvfølgelig bedre om spillet ikke har noe behov for utsettelse. Når behovet først er der er det mye bedre at de tar den tiden som trengs, enn at de rusher ut spillet uten den ekstra tiden.

Det er lite sannsynlig at Rockstar skulle ønsker å bruke masse penger og ressurser på å utsette spillet om det ikke var et behov for det, og de har selv skrevet at polering og testing er grunnen for utsettelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...