Fish Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Fikk lappen i mai og har lånt en Toyota hittil, men ønsker å kjøpe en egen bil. Har sett litt på Saab 9-3, er det noe tess? Bryr meg ikke særlig om motorstørrelse og slikt, så lenge bilen ser nogenlunde grei ut, er god å kjøre og ikke minst sikker så er det greit nok for meg. Hva burde jeg se etter? Prisklasse <60 000kr Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Hva slags årsmodell og kilometerstand? 9-3 er generelt god å kjøre og veldig kollisjonssikker, men vil ikke være like driftsikker som en Toyota. Endret 13. januar 2015 av Exiter Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Absolutt verdt å se på innen det budsjettet. 60 000 bør kunne gi deg en modell fra 2003-2005. Og siden det er Saab, og folk har panikk grunnet konkurs (noe man absolutt ikke trenger å ha panikk for), så er det lett å prute også. For driftssikkerhet, sjekk ut bilene med en 1,8 liters bensinmotor. Da er den uten turbo. Skulle jeg kjøpt en modell med turbo, og bilen du ser på har gått over 100k km, ville jeg sørget for at turboen allerede er byttet. Blir fort dyrt. Saab har alltid gjort det bra med tanke på sikkerhet, og bilene er svært komfortable. Godt eksempel: Gått et stykke, men alt det viktige er tatt ved 170 000 km. Og få eiere. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54782053&searchclickthrough=true 6 måneders garanti er heller ikke å forakte. Endret 13. januar 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
Fish Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 *snip* Godt eksempel: Gått et stykke, men alt det viktige er tatt ved 170 000 km. Og få eiere. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54782053&searchclickthrough=true 6 måneders garanti er heller ikke å forakte. Er akkurat den jeg har sett på. Takk for tipset med turbo. Hvis vi ser bort ifra Saab, hvilke andre biler er verdt å sjekke ut? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Sjekk ut Ford Focus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå