Neonex Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Hei. Nettopp kjøpt meg nytt headset og det er akkurat litt for kort ledning. Tviler på det holder med en sånn 10 cms extender, men tror 30 cm ville gjort susen. Er det noen fysiske butikker hvor jeg kan få tak i dette, så jeg slipper å vente lenge på frakt? Var på clas ohlson og fant en splitter, men vil ikke at det skal være så tungt at det "trekker ned" og får ørepluggene til å føles tunge. Er det evt noen norske nettbutikker som har dette (i den lengden jeg spør etter)? Tror opptil 0.5m skal gå fint, men er ikke interessert i 2m med kabler i lommen. Endret 13. januar 2015 av Neonex Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 problemet herer vel å finne en som er kort nok. clas har jo en på 1,5 meter.http://www.clasohlson.com/no/Exibel-skj%C3%B8teledning,-3,5-mm/Pr381235000 dette er en type kabel som burde være mulig å få tak i på lefdal, elkjøp, expert og biltema og sikkert flere plasser også. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Takk for svar. Fant på de butikkene, men minstelengdene er på 1m, så bare kjøpte den mens jeg venter på en jeg kjøpte fra ebay i går (50cm). Dukket nå opp et problem. Pause/play og mic knappen funker ikke når headsettet mitt er koblet til telefonen via extenderen. Er dette normalt (altså at man mister headset control funksjon), og finnes det evt noen extendere for android (z3 compact) som gjør at jeg beholder headsettets funksjon men fremdeles kan gjøre ledningen lenger? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Takk for svar. Fant på de butikkene, men minstelengdene er på 1m, så bare kjøpte den mens jeg venter på en jeg kjøpte fra ebay i går (50cm). Dukket nå opp et problem. Pause/play og mic knappen funker ikke når headsettet mitt er koblet til telefonen via extenderen. Er dette normalt (altså at man mister headset control funksjon), og finnes det evt noen extendere for android (z3 compact) som gjør at jeg beholder headsettets funksjon men fremdeles kan gjøre ledningen lenger? Det er bare å kjøpe riktig kabel... En tradisjonell 3,5 mm stereo minijack er 3-polet, men når man skal ha med styring/knapper er den 4-polet. Sammenlign pluggen på headsettet og skjøtekablen så ser du at det er et "felt" mer. Edit/tillegg: Pluggen kalles ofte TRRS. Les litt teori og forklaring. Endret 14. januar 2015 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå