Gå til innhold

Fysisk butikk hvor jeg kan kjøpe 3.5mm male-female extender (ca 30 cm)

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp kjøpt meg nytt headset og det er akkurat litt for kort ledning. Tviler på det holder med en sånn 10 cms extender, men tror 30 cm ville gjort susen. Er det noen fysiske butikker hvor jeg kan få tak i dette, så jeg slipper å vente lenge på frakt?

Var på clas ohlson og fant en splitter, men vil ikke at det skal være så tungt at det "trekker ned" og får ørepluggene til å føles tunge.

Er det evt noen norske nettbutikker som har dette (i den lengden jeg spør etter)? Tror opptil 0.5m skal gå fint, men er ikke interessert i 2m med kabler i lommen.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Fant på de butikkene, men minstelengdene er på 1m, så bare kjøpte den mens jeg venter på en jeg kjøpte fra ebay i går (50cm).

Dukket nå opp et problem. Pause/play og mic knappen funker ikke når headsettet mitt er koblet til telefonen via extenderen. Er dette normalt (altså at man mister headset control funksjon), og finnes det evt noen extendere for android (z3 compact) som gjør at jeg beholder headsettets funksjon men fremdeles kan gjøre ledningen lenger?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Fant på de butikkene, men minstelengdene er på 1m, så bare kjøpte den mens jeg venter på en jeg kjøpte fra ebay i går (50cm).

Dukket nå opp et problem. Pause/play og mic knappen funker ikke når headsettet mitt er koblet til telefonen via extenderen. Er dette normalt (altså at man mister headset control funksjon), og finnes det evt noen extendere for android (z3 compact) som gjør at jeg beholder headsettets funksjon men fremdeles kan gjøre ledningen lenger?

Det er bare å kjøpe riktig kabel...

En tradisjonell 3,5 mm stereo minijack er 3-polet, men når man skal ha med styring/knapper er den 4-polet. Sammenlign pluggen på headsettet og skjøtekablen så ser du at det er et "felt" mer.

Edit/tillegg: Pluggen kalles ofte TRRS. Les litt teori og forklaring.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...