Captain Kuijt Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Hei, jeg skriver en krimbok som handler om en morder på rømmen (i Norge). Jeg ønsker at det hele skal være realistisk men er usikker på hva hvordan Norsk politi holder på når de jakter på noen som har begått mord. Klart jeg har sett sånt på film, men der er det jo flere helikopter som suser rundt, en hel flokk med politifolk med automatvåpen og hunder osv, og jeg vet ikke helt hvor realistisk det er. Setter pris på spesifike svar Endret 13. januar 2015 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Det spørs vel litt på situasjonen, hvis morderen er "caught in the act" så blir det mer action. Kommer politiet inn i etterkant blir det en runde med CSI. Du kan lese litt her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/aalesund-drapet/tidligere-kripos-etterforskere-slik-jobber-politiet/a/10134927/ Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Hovedpersonen (morderen) har drept 3 personer og det er ingen vitner i nærheten. Han tar deretter bilen og kjører vekk. Naboen kommer innom 2 dager senere og ser hva som har skjedd. Han ringer politiet. Akkuratt her står jeg fast fordi jeg ikke vet: - hvor lang tid det tar før politiet rykker ut - hvor mye ressurser de vil bruke - hvor stort område de vil sperre av - hvor lenge før letingen blir nedprioritert Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Politiet rykker ut umiddelbart. Ressursene avgjøres ut fra behov. Området de vil sperre av er det som er aktuelt i forhold til sporsikring, bevissikring og åstedsavgrensning. Vet politiet hvem morderen er? Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Ja, politiet vet hvem morderen er men han har ikke blitt anmeldt eller vært voldelig tidligere. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Da blir det vel en runde med profilering av morderen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Det vil også være forskjell på kva politiet veit om vedkommande. Leiter dei etter eit potensielt offer (3 døde og en savna)? Leiter dei etter mordaren fordi dei antar at han er eit vitne som kan ha informasjon? Leiter dei etter ein vanlig kriminell (morder) eller leiter dei etter ein farlig seriemorder som aktivt dreper vilkårlige? Ressursbruken vil variere alt etter tilgjengelig informasjon og prioritet. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Politiet finner 3 døde i huset etter at naboen ringte de. Naboen vet hvem den fjerde personen er og er sikker på at det var han som drepte de. Politiet merker at de drepte har store åpne sår som ser ut til å ha blitt gjort med kniv/sverd/dolk. Politiet antar at drapsmannen er på flukt med drapsvåpnenet. Blir det sendt ut helikopter med nattsyn osv? Eller er dette bare sånt som en ser i Hollywood film? Endret 13. januar 2015 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå