Gå til innhold

Bass elementer til Jamo Power 120 (2-veis)

Anbefalte innlegg

Jeg har to stk Jamo Power 120 høytalere (se bilde nederst).

Disse er fra før 1980 en gang men jeg vet de ble produsert senerer en gang også.

Begge bass-elementene har "råtnet" i kantene, og har teipet dem med lerrets-teip :-D

Selv om dette fungerte overraskede bra og jeg også har en egen subwoofer

så hadde det likevel vært litt OK å fått reparert dem skikkelig.

Jeg ser av andre artikler på nettet at det ikke sitter noe delefilter på bassene.

Så da antar jeg det burde være rimelig greit å sette i nye elementer.

Men er det noen som vet om noe som passer på disse?

(kanskje noen som har fikset et par sånne før :-)

[attachment=562783:JamoPower120.jpg]

post-60330-0-95527900-1421152728_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke tenkt på å kontakt Jamo direkte for å høre om elementene er å oppdrive fortsatt (det er faktisk ikke helt umulig).

Ingenting er bedre enn å få de originale elementene; alternativer er ikke tilpasset resten av konstruksjonen og dermed ikke optimalt.

Lenke til kommentar

Reserveelementer kan du finne hos f.eks. ljudia.no Bare mål baffelhullet og finn noe som passer. Tipper det er 8 ohm men det må du sjekke. Står oftest bak på høyttaleren eller elementet.

Originalelementer er det tryggeste hvis du får tak i det. Andre elemeter blir egentlig ren gambling. Det kan bli bedre og det kan bli dårligere. Mest sansynlig sistnevnte. Men alt er bedre enn ingenting. :p

Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på å kontakt Jamo direkte for å høre om elementene er å oppdrive fortsatt (det er faktisk ikke helt umulig).

Jamo i Danmark finnes ikke lengre. Noen i USA har kjøpt varmerket.

Dalen (som ofte har deler) hadde heller ikke elementer :-(

Lenke til kommentar

Reserveelementer kan du finne hos f.eks. ljudia.no Bare mål baffelhullet og finn noe som passer. Tipper det er 8 ohm men det må du sjekke. Står oftest bak på høyttaleren eller elementet.

Originalelementer er det tryggeste hvis du får tak i det. Andre elemeter blir egentlig ren gambling. Det kan bli bedre og det kan bli dårligere. Mest sansynlig sistnevnte. Men alt er bedre enn ingenting. :p

Det står 4-8 ohm på høytalerne. Såvidt jeg har lest andre steder er det ikke noe delefilter inn til bass-elementet (bare inn til diskanten). Alt blir vel bedre enn nå (fikset med lerretsteip :-)

Lenke til kommentar

En mulighet er selvsagt å spørre på finn.no om noen har noen gamle høytalere liggende i god tilstand (eventuelt elementer i god stand).

Edit:

Annonse på finn.no er gratis om dagen, så skader ikke å prøve.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...