Gå til innhold

Ulv på T-skjorte i nisje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Cry Wolf....Dette ble stilig, Kneppen. Litt gøy du finner motiver blant T-skjorter på et marked. Dette ble veldig severdig med en flott innramming (som vanlig) Likte det skarpe bildet mot den duse brungule ommrammingen.

Lenke til kommentar

Ja, det er Roar det, som finner motiver over alt, og lager kunstverk av det meste. Rammene lager du på en slik måte, at de tar del i, eller blir en del av bildene dine. Skulle likt å vite hvordan du gjør dette, men det er nok en "Roaroppskrift" som kan få være hemmelig :D

Mvh Lisbeth.

Ingen hemmelighet, Lisbeth.

For å få til nisjen innerst, den brede så legger jeg først en list på 8-10 pix. i canvas size. Deretter lager jeg nok et tillegg i canvas size på ofte 500 pix. - noen ganger bare 400.

Denne merker jeg da med Magic wand før jeg går til Blur og velger Radial blur der jeg igjen velger zoom.

Denne bruker jeg gjentagne ganger før jeg tar et eller to klikk for å skjerpe opp og så går tilbake til radial blur med noen klikk og så skarphet ighen. Ofte blir det for lyst så jeg må dempe lyset forsiktig. Er det en del farger i selve bildet velger jeg gjerne sort farge som utgangspunkt for nisja. Noen ganger mørk brun eller annen farge i mørk tone.

Når jeg er fornøyd legger jeg på en ny list i 8 pix. før jeg legger til 200 pix. svart og avslutt med ramme på 35 pix etter å ha sørget for at maks høyde er 965 pix. Hvis lengde da overstiger 1600 pix. setter jeg lengde setter jeg lengde 1515. Til slutt ender jeg opp med max 1000 i høyde og/eller max 1550 i bredde.

Jeg gjør mye av redigeringen i Adobe cc 2014 RAW og Photoshop og lagrer den store størrelsen før jeg tar den inn i Photoshop CS 5 og fullfører der etter å ha gått ned til max 850 i høyde eller max. 1350 i bredde før jeg starter på operasjonen beskrevet over. Den ferdige er den jeg lagrer for å bruke på nett men de store forhåndsredigerte lagres på egen extern disk.

Vet ikke om du og/eller andre ble klokere av dette - - men sånn er'e bare.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...