Xotox Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Hei!Jeg lurer på om noen har erfaringer med begge disse to? Jeg planlegger å kjøpe en av dem, og studentbudsjettet tillater definitivt ikke å kjøpe begge. Med en del pendling og flere lengre flyreiser foran meg hadde det vært veldig fint å ha aktiv støyreduksjon, noe jeg ikke har hatt grunn til å betale ekstra for før. Spørsmålet er da om jeg skal velge QC20, in-ear-varianten, eller de større QC25.Jeg foretrekker utvilsomt in-ear-varianter hvis jeg kan velge fritt, og stående på en full buss i rushtiden (jeg skjønner at kakling fra medpassasjerer dempes langt mindre enn den lavfrekvente motorduren, altså) hadde jeg helst sluppet store "klokker" på ørene. Det er bare en personlig preferanse hos meg. Det er også litt greiere hvis jeg skal forsøke å sove på fly, for da vrir jeg gjerne hodet over til siden.Klarer ikke helt se for meg at det er mulig å få til aktiv støyreduksjon på in-ear-øreplugger som overhodet kan matche over-ear-varianter. Samtidig er jeg villig til å ofre litt av støyreduksjonen, men helst ikke så veldig mye, for å slippe store hodetelefoner.Så er det noen her som har prøvd begge to og kan si noe om hvor mye svakere støyreduksjonen på QC20 er sammenlignet med QC25? Jeg hadde satt stor pris på svar Lenke til kommentar
Woods Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg har såvidt prøvd QC20, som fungerte veldig bra. Personlig kjøpte jeg QC25 og hadde QC15 før dette. I dette tilfellet vil jeg heller si det koker mer opp til om du ønsker propper eller hodetelefoner. QC25 er klumpete og ikke særlig elegant å bruke om du farter mye i byen(etter min mening), men er supert på fly. Jeg syns det er mer behagelig med hodetelefoner om du skal bruke det på langdistanse(9-12 timer i fly). Lenke til kommentar
Xotox Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Tusen takk for svar. Fint å høre at støydempingen på QC20 også gjør jobben godt. Hvis jeg først skal bruke dem på reise i ganske støyende omgivelser er støydempingen viktigere enn lydkvaliteten, den står først i høysetet når jeg er hjemme.Jeg farter mye rundt i Oslo sentrum, ofte også uten noen bag/sekk å legge ting i, så det hadde passet veldig greit med noe som tar minst mulig plass. Da heller jeg nok mot QC20, selv om det er et poeng at hodetelefoner nok er mer komfortabelt når flyturene blir lange nok. Det er stort sett seks-syv timers flyturer det er snakk om i tillegg til vanlig pendling, og reisefølget holder meg sikkert opptatt noe av tiden, så jeg skal nok overleve med propper. Får håpe kvaliteten er såpass at de tåler hyppig bruk uten å gå i stykker like ofte som de langt rimeligere Sennheiser-øreproppene jeg bruker i dag, men det hjelper vel stort å ha et etui å legge dem i. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 17. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2015 Hvis lydkvalitet ikke står i sentrum er Bose 25 gode. Finnes mange bedre alternativer lydkvalitetsmessig med "ikke aktiv" støyreduksjon. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 18. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Bose QuietComfort 20i på tilbud hos Elkjøp, 1900kr istedenfor 2400kr. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/QC20I/bose-quietcomfort-20i-hodetelefoner Edit: Glemte å sjekke Prisguide, Expert har samme pris på både 20 og 20i. Ble lurt av "tilbudstrollet" igjen... Endret 18. januar 2015 av Winnetou2012 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå