rooyakkers Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hvor kan jeg finne bra potensiometre som skal brukes til å styre en robot-arm? Vi har en robotarm som vi skal lage en identisk utgave av. Isteden for micro servoer i leddene, skal vi bruke potensiometre. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Elfa er en god plass å starte: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?sq=potensiometer&cat=0 Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Elfa er en god plass å starte: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?sq=potensiometer&cat=0 Takk for svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hvordan har dere tenkt å bruke potensiometer i stede for en servo? Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Hvordan har dere tenkt å bruke potensiometer i stede for en servo? Prøver fremdeles å finne et måte å gjør dette på. Har vert på tanken på en RPS (rotary position sensor) noe som er ganske nøyaktig (0.5%). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Men altså... en servo _gjør_noe, ett potensiometer _måler_ noe(i grov forstand). Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Men altså... en servo _gjør_noe, ett potensiometer _måler_ noe(i grov forstand). Tror du misforsto litt.. Vi har en robotarm som drives av servoer. Vi skal lage en identisk arm, hvor planen er å plassere potensiometre i leddene som skal kommunisere med armen. På denne måten vil vi kunne utføre bevegelsen på "styrearmen" som robotarmen også skal utføre parallelt. Vi må bare finne en bra måte å få en verdi på bevegelsen fra "styrearmen" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Ah, da misforstod eg. Eg tolket det dithen at dere ville lage en identisk arm... dvs en som gjorde det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå