Sjøbanan Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hei, Power pinnen inni selve pcen er brukket av. Har lest mange forum tråder ang dette problemet. Pcen er kjøpt for ca 3 år siden. Hos Dustin Home Noen her som vet om dette bør gå som reklamasjon? De vil ha 1068kr for inspeksjon og frakt hvis det ikke er reklamasjon. All hjelp mottas med åpne armer. Mvh, Stian Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Jeg kan egentlig bare gi deg bad news. Har hatt mye erfaring med infocare (dem som reparerer maskiner for asus i norge), og anser det som liten sannsynlighet for at dem vil ta det under reklamasjon. Du kan jo kanskje ta kontakt med dem selv og høre på tlf: 815 81 333 Det regnes som slitasje, og kommer som oftest av at datamaskinen er blitt flyttet på mens den er tilkoblet strøm, eller at strøm adapteren lagt press på kabelen. Hva du kan gjøre om det ikke blir tatt på reklamasjon: De fleste pc-verksteder jeg kjenner til tar rundt 2000kr for å bytte ladeplugg. På den maskinen må den demonteres helt, hovedkortet taes ut, kontakten loddes av hovedkortet og ny kontakt loddes på. Om du har noen som kan lodding så kan du få kjøpt ny powerplug her: http://www.dcpowerjacks.net/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=3_20&products_id=2106 Om du skal fikse den på et verksted kan det fortsatt være greit å kjøpe lade-pluggen selv, da det er vanskelig å ha til alle modeller på lager, og du sparer nok tid og litt penger. Endret 13. januar 2015 av Ekinorak Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Dette hørtes trist ut! Som reklamasjons grunnlag regnes som oftes aktive komponenter. Dvs. IC kretser, transistorer, mv. Kontakter kommer defor inn i gruppen som passivek omponenter, og som forbruker sliter man med å få til reklamasjon for slikt. Kan til eksempel nevne mitt splitter nye ASUS X-79 hovedkort. Om det var jeg eller på fabrikken, ca 15 pinner i CPU sokkelen var bøyd, ut av sine vinkler. Reklamasjon ble til NOPE, og solgte hele greie for noen hundrelapper, til en med lupe og greier.. good lucks, tenkte jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå