Gå til innhold

Smerter i skulder under styrketrening

Neonex

Anbefalte innlegg

Hei.

Er trener for et håndballag, og når vi kjører styrke er det en av spillerne som klager over vondt i skulderen, særlig når det er armhevninger, og da spesielt med bredt grep.

Hun sier hun ikke kjenner noe som helst når vi spiller håndball (til vanlig) og det er vel 3. gangen på rad under styrken at hun har fått smerter og jeg har sett henne ha ubehag.

Hun er i grunn rimelig sterk ift egen kroppsvekt (liten og lett - så er ikke det at hun er så svak at hun får vondt, tror jeg).

Tror dere at hun er på vei til å få en skade, eller er det noe annet som er problemet i dette tilfellet? Kan det være at det at hun fusker litt under øvelsene gjør at hun (over)belaster andre muskler? Så blant annet under smale armhevninger at hun skyter albuene litt ut og ikke klarer å holde dem låst inntil kroppen.

Noen tips til øvelser hun bør gjøre? Sagt at siden det har skjedd 3 ganger på rad nå, at hun bør begynne å kjøre strikkprogram hjemme, med fokus på bakside skulder. Noen tips til gode øvelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Er trener for et håndballag, og når vi kjører styrke er det en av spillerne som klager over vondt i skulderen, særlig når det er armhevninger, og da spesielt med bredt grep.

Noen tips til øvelser hun bør gjøre? Sagt at siden det har skjedd 3 ganger på rad nå, at hun bør begynne å kjøre strikkprogram hjemme, med fokus på bakside skulder. Noen tips til gode øvelser?

Skuldrene mine liker heller ikke bredt grep under benkpress. Sånn er det for mange. Men det er jo ikke nødvendig heller. Hun får gjøre push ups med smalt grep. Og øvelser for bakside skulder og alle de små musklene inni skulderkomplekset. Face pulls med strikk for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...