papegøya Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har lenge vært fast bestemt på at jeg skal i militæret etter videregående. Men jo nærmere jeg kommer jo mer usikker blir jeg. For jeg skal snart fylle ut sesjon del 1, og er veldig usikker hvilken grad min motivasjon er til å dra. Jeg er godt fysisk aktiv og liker å bruke kroppen. Men etter alderen har jeg bare blitt mer og mer usosial. Jeg er ikke den i klassen som rekker opp hånda hver gang læreren stiller et spørsmål til forsamlingen, og jeg er alltid den som blit sittende alene bakerst i klasserommet. Jeg har vanskeligheter med å ta initiativet i sosiale sammenhenger, noe jeg tenker er en ganske stor ulempe med tanke på militæret. Jeg har så lyst til å dra men samtidig ikke. Hvordan fungerer det egentlig i forsvaret sosialt? Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 I Forsvaret blir alle sosial i tjenestetid, og det er alltid noen å finne på noe med etter endt tjeneste, men det er samtidig rom for å ta det med ro alene hvis du vil. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 som sagt, ingen problem å være sosial i forsvaret, man bor tross alt flere på hvert rom, og rommene står side ved side, klart det blir liv. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Sosialt er forsvaret null problem. Du havner i en ganske stor tropp på rekruttskolen, og da er det alltids noen du kommer over ens med. Dessuten blir du skikkelig hjernevaska til å fungere mer som et lagdyr enn noe annet i løpet av den første tida. Jeg kom over ens med alle i troppen min, og jeg var en gamer som satt foran ps3-en 24/7 før forsvaret. Hvis du føler deg misfornøyd med ditt litt usosiale liv nå, så er forsvaret en utrolig bra måte å bli mer sosial på. Jeg personlig gikk gjennom en ganske stor personlighetsendring, spesielt sosialt. Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg skulle gjerne hatt militærtjeneste på papirene mine. Dessverre kom jeg ikke med da jeg dengang hadde dårlig syn. Dette har jeg etterkoorigert. Jeg ville tatt en haug av utdannelse,kurs m.m. som er gratis i førstegangstjenesten. I tillegg ville jeg gjort mitt ytterstse for å kunne komme videre på befalsskolen.Det er alltid spennenede å drive med sikkerhet og å skape trygghet for ens eget land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå