Gå til innhold

Legge seg rett etter man har spist etter trening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

grunnen til nevnte det der med fotball, tenkte noen kommer til å spørre kommer ann på hva slags trening.

spørsmåle mitt var enkelt å grei : er det farlig å legge seg rett etter men har spist ?

NEI :)

Det er forresten bare myte, det har ikke noe å si.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Nja, å spise rett før leggetid er ikke det beste, men det gjør ikke mye. No problem. Jeg gjør det ofte. Å spise mat med proteiner er bra før leggeitd.

Men som de andre sier: IKKE FARLIG. ;) Går helt fint!

Lyst til å forklare hvorfor det er verre enn ellers?

Lenke til kommentar

Det er vel ifbm slanking kanskje lurt å ikke gjøre det, er vel en psykisk greie som gjør at man totalt får i seg mindre mat.

Ser ikke helt hvordan det skal ha noe å si når man slanker seg. Klart du får i deg mindre mat når du ikke lar deg selv spise flere time før du legger deg.

Lenke til kommentar

Mener å huske fra mine idrettslinje-dager, at det har en del med blodsukkeret å gjøre. Litt spising før leggetid skal ikke være negativt forsåvidt, men man bør sannsynligvis holde seg unna raske karbohydrater. Disse vil sørge for at blodsukkeret stiger raskt, og det kan bli trøblete å sove rett og slett.

Spis heller fullkorn. Var vel en lærer som mente at en grov brødskive med for eksempel peanøttsmør kunne være veldig bra. Sunt fett altså. Og proteinrik mat som kylling, skal også være ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...