Bruker_123 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 hei jeg har fotballtrening ganske sent på kvelden pleier å komme hjem kl litt over 10, (en gang i uka) så jeg lurer på om det er noe farlig å spise å legge seg med en gang jeg har spist? Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Her ble det litt uklarheter i spørsmålet Lenke til kommentar
Bruker_123 Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Her ble det litt uklarheter i spørsmålet grunnen til nevnte det der med fotball, tenkte noen kommer til å spørre kommer ann på hva slags trening. spørsmåle mitt var enkelt å grei : er det farlig å legge seg rett etter men har spist ? Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) grunnen til nevnte det der med fotball, tenkte noen kommer til å spørre kommer ann på hva slags trening. spørsmåle mitt var enkelt å grei : er det farlig å legge seg rett etter men har spist ? NEI Det er forresten bare myte, det har ikke noe å si. Endret 13. januar 2015 av Fox Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Det er vel heller motsatt, kun fordelaktig. Kroppen får den beste hvilen den kan få og restitusjonen komme rkjappere. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Nja, å spise rett før leggetid er ikke det beste, men det gjør ikke mye. No problem. Jeg gjør det ofte. Å spise mat med proteiner er bra før leggeitd. Men som de andre sier: IKKE FARLIG. Går helt fint! Lenke til kommentar
jkarlsen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Nja, å spise rett før leggetid er ikke det beste, men det gjør ikke mye. No problem. Jeg gjør det ofte. Å spise mat med proteiner er bra før leggeitd. Men som de andre sier: IKKE FARLIG. Går helt fint! Lyst til å forklare hvorfor det er verre enn ellers? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det er vel ifbm slanking kanskje lurt å ikke gjøre det, er vel en psykisk greie som gjør at man totalt får i seg mindre mat. Lenke til kommentar
jkarlsen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det er vel ifbm slanking kanskje lurt å ikke gjøre det, er vel en psykisk greie som gjør at man totalt får i seg mindre mat. Ser ikke helt hvordan det skal ha noe å si når man slanker seg. Klart du får i deg mindre mat når du ikke lar deg selv spise flere time før du legger deg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 slanking går jo ut på å forbrenne mer en du spiser, så det sier seg jo selv av mindre matinntak hjelper Lenke til kommentar
jkarlsen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 slanking går jo ut på å forbrenne mer en du spiser, så det sier seg jo selv av mindre matinntak hjelper ja Lenke til kommentar
NorwegianRunner Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Mener å huske fra mine idrettslinje-dager, at det har en del med blodsukkeret å gjøre. Litt spising før leggetid skal ikke være negativt forsåvidt, men man bør sannsynligvis holde seg unna raske karbohydrater. Disse vil sørge for at blodsukkeret stiger raskt, og det kan bli trøblete å sove rett og slett.Spis heller fullkorn. Var vel en lærer som mente at en grov brødskive med for eksempel peanøttsmør kunne være veldig bra. Sunt fett altså. Og proteinrik mat som kylling, skal også være ok. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Lyst til å forklare hvorfor det er verre enn ellers?Fordi det bl.a. kan forstyrre søvnen. Som karen over meg sier så er karbohydrater spesielt i denne sammenhengen. Har gjort egne eksperimenter på dette, og det har påvirket søvnen avhengig av hva jeg spiser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå