Nizzen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Som jeg sa; "Trenger du det?". Om du spiller i hovedsak multiplayer FPS spill og du har råd til en ROG Swift, så bevares, gå for det! Når det gjelder fargene må jeg si jeg tviler på de kan være veldig mye dårligere enn IPS skjermer når folk som Nizzen anbefaler den. ROG Swift'en er en av svært få skjermer med TN panel som har ekte 8-bits fargedybde. De fleste har bare 6-bits og kompenserer med forskjellige former for dithering for å "jukse" frem flere farger enn hver pixel egentlig kan lage, jeg tror nok mange av disse 6-bits panelene er grunnen til at TN paneler har så dårlig rykte. Jeg har selv altså 2stk. 120Hz skjermer med TN panel som jeg syns er helt greie. Som jeg sa har jeg selv vært sugen på ROG swift'en, nå var det altså ikke bare prisen som stoppet meg. Det var rett og slett det at jeg ikke har så stor nytte av den. Mitt nye sugleobjekt er denne, Til min bruk en mye mer interessant skjerm. Les litt om Samsung sin modell og LG sin. VA panel virker som en bedre deal enn IPS http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/31.htm#samsung_curved_va Samsung S34E790C VA panel Endret 14. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Som jeg sa; "Trenger du det?". Om du spiller i hovedsak multiplayer FPS spill og du har råd til en ROG Swift, så bevares, gå for det! Når det gjelder fargene må jeg si jeg tviler på de kan være veldig mye dårligere enn IPS skjermer når folk som Nizzen anbefaler den. ROG Swift'en er en av svært få skjermer med TN panel som har ekte 8-bits fargedybde. De fleste har bare 6-bits og kompenserer med forskjellige former for dithering for å "jukse" frem flere farger enn hver pixel egentlig kan lage, jeg tror nok mange av disse 6-bits panelene er grunnen til at TN paneler har så dårlig rykte. Jeg har selv altså 2stk. 120Hz skjermer med TN panel som jeg syns er helt greie. Som jeg sa har jeg selv vært sugen på ROG swift'en, nå var det altså ikke bare prisen som stoppet meg. Det var rett og slett det at jeg ikke har så stor nytte av den. Mitt nye sugleobjekt er denne, Til min bruk en mye mer interessant skjerm. Les litt om Samsung sin modell og LG sin. VA panel virker som en bedre deal enn IPS http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/31.htm#samsung_curved_va Samsung S34E790C VA panel Takk for tipset. Mener forrige generasjon av disse panelene var samme produsent på alle sammen. Regnet med det var det samme i år. Når det er sagt er jo Samsungen enda 2000Kr dyrere, så den blir nok ikke aktuell uansett. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Vel, da er ordre bestilt! Og ja, budsjettet ble sprengt.. Endte opp med det meste som vi har diskutert, og valgte falt til slutt på to stykk MSI GTX 970, og Asus Swift.. Byttet også ut kabinettet til et annet. Da er det vel bare å glede seg!? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Skulle til å skrive, "trenger du det" jeg også. Men så så jeg at du hadde bestilt. Det samme tenker jeg i grunnen med 2011 socket og ddr 4 ram også. 1150 og ddr3 er mer enn god nok for de aller fleste. Men greit å tenke fremover. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Hehe.. Vel, hva visste jeg!? Ingen som sa noe på det før det ble bestilt, så.. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Hehe.. Vel, hva visste jeg!? Ingen som sa noe på det før det ble bestilt, så.. Kos deg og jeg er grisemisunnelig på skjermen du kjøpte. Den har jeg siklet etter lenge! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Håper den holder det positive som folk har skrytt om da, og at jeg ikke får de problemene folk har snakket om.. Skal hente delene i ettermiddag, Komplett har vært litt treigere enn vanlig denne gangen.. Men, det er ikke noen deler jeg mangler, mtp SLI og slikt? Delene/kablene tilbudet følger med? D3t samme med kabler til skjermen? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Håper den holder det positive som folk har skrytt om da, og at jeg ikke får de problemene folk har snakket om.. Skal hente delene i ettermiddag, Komplett har vært litt treigere enn vanlig denne gangen.. Men, det er ikke noen deler jeg mangler, mtp SLI og slikt? Delene/kablene tilbudet følger med? D3t samme med kabler til skjermen? Det ser ut som at skjermen kun har displayport inngang. Så du trenger vel en slik kabel. Du har kanskje sett denne videoen fra før av. Endret 16. januar 2015 av -Léon- Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Kunne noen svart kjapt på hvor CPU Pin 1 indicator er?? Det står ingen steder.. Står R3 i hjørnet på CPU, og ser ut som det står R3 i begge hjørnene på hovedkortet.. Vil jo ikke gjøre feil.. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Ta ned den metal dingsen som skal holde cpuen nede, tror det står på en av hjørnene der Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg klarer ikke å ta bilde så man ser hva som står på blank overflate.. Hjørnene: 1-tall og bilde av låst hengelås, diagonalt for denne: 1-tall og bilde av åpen hengelås, videre: Bilde av en trekant (men skjev), og "Lotes 2011-3LM" Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Hmm ok, er flere fail safes prøv og se om du skjønner denne. På hver sin side av sockene (parallelle sider) så ser du på bildet en slags "trekant" på hver sin side av socketen, altså en på hver side. Den ene trekanten peker opp/ og den på den andre siden peker ned på en måte. Match opp de og du bør være ready to go. Men ta bilde av det med mtal flappen nede uten plastikk coveret på hvis du ikke skjønte Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Jo, jeg skjønte hva du mente.. Men pga lys, så vises det ikke hva som står på bildet, så beskrev hva som sto i hvert hjørne på metallklaffen.. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Ok, så nå er alt greit? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Nei.. Vet fortsatt ikke hvor Pin 1 er, men klarte nå å ta et normalt bilde, måtte bare hente fruens "naturlig lys" - lampe først.. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Pilen er oppe til høyre, samme pil som er på Cpu (Pil = Trekant om du vil kalle) Du ga et low res bilde. så usikker på hvordan dette ser ut Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Ja bare match trekantene eller les mmualen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Tusen takk, da skal jeg prøve det! Jeg så trekanten, men på min sto det også veldig tydelig R3,og det sto det i alle hjørnene.. Men, da satser vi på trekantene! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Ps: jeg har lest manualen opp og ned, men der sto det ikke noe som lignet på noe.. Altså, bare så dere ikke trodde jeg ikke kikket der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå