Gå til innhold

[Løst] Gaming-PC. Rundt 17k. Har liste. Passer delene? Justeringer?

Anbefalte innlegg

Som jeg sa; "Trenger du det?". Om du spiller i hovedsak multiplayer FPS spill og du har råd til en ROG Swift, så bevares, gå for det! Når det gjelder fargene må jeg si jeg tviler på de kan være veldig mye dårligere enn IPS skjermer når folk som Nizzen anbefaler den. ROG Swift'en er en av svært få skjermer med TN panel som har ekte 8-bits fargedybde. De fleste har bare 6-bits og kompenserer med forskjellige former for dithering for å "jukse" frem flere farger enn hver pixel egentlig kan lage, jeg tror nok mange av disse 6-bits panelene er grunnen til at TN paneler har så dårlig rykte. Jeg har selv altså 2stk. 120Hz skjermer med TN panel som jeg syns er helt greie.

Som jeg sa har jeg selv vært sugen på ROG swift'en, nå var det altså ikke bare prisen som stoppet meg. Det var rett og slett det at jeg ikke har så stor nytte av den. Mitt nye sugleobjekt er denne, Til min bruk en mye mer interessant skjerm. :)

Les litt om Samsung sin modell og LG sin. VA panel virker som en bedre deal enn IPS :)

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/31.htm#samsung_curved_va

Samsung S34E790C VA panel

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa; "Trenger du det?". Om du spiller i hovedsak multiplayer FPS spill og du har råd til en ROG Swift, så bevares, gå for det! Når det gjelder fargene må jeg si jeg tviler på de kan være veldig mye dårligere enn IPS skjermer når folk som Nizzen anbefaler den. ROG Swift'en er en av svært få skjermer med TN panel som har ekte 8-bits fargedybde. De fleste har bare 6-bits og kompenserer med forskjellige former for dithering for å "jukse" frem flere farger enn hver pixel egentlig kan lage, jeg tror nok mange av disse 6-bits panelene er grunnen til at TN paneler har så dårlig rykte. Jeg har selv altså 2stk. 120Hz skjermer med TN panel som jeg syns er helt greie.

Som jeg sa har jeg selv vært sugen på ROG swift'en, nå var det altså ikke bare prisen som stoppet meg. Det var rett og slett det at jeg ikke har så stor nytte av den. Mitt nye sugleobjekt er denne, Til min bruk en mye mer interessant skjerm. :)

Les litt om Samsung sin modell og LG sin. VA panel virker som en bedre deal enn IPS :)

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/31.htm#samsung_curved_va

Samsung S34E790C VA panel

Takk for tipset. Mener forrige generasjon av disse panelene var samme produsent på alle sammen. Regnet med det var det samme i år. Når det er sagt er jo Samsungen enda 2000Kr dyrere, så den blir nok ikke aktuell uansett. :hm:

Lenke til kommentar

Vel, da er ordre bestilt! :)

Og ja, budsjettet ble sprengt..

Endte opp med det meste som vi har diskutert, og valgte falt til slutt på to stykk MSI GTX 970, og Asus Swift.. Byttet også ut kabinettet til et annet.

Da er det vel bare å glede seg!? :)

Lenke til kommentar

Håper den holder det positive som folk har skrytt om da, og at jeg ikke får de problemene folk har snakket om.. :)

Skal hente delene i ettermiddag, Komplett har vært litt treigere enn vanlig denne gangen..

Men, det er ikke noen deler jeg mangler, mtp SLI og slikt? Delene/kablene tilbudet følger med? D3t samme med kabler til skjermen?

Lenke til kommentar

Håper den holder det positive som folk har skrytt om da, og at jeg ikke får de problemene folk har snakket om.. :)

Skal hente delene i ettermiddag, Komplett har vært litt treigere enn vanlig denne gangen..

Men, det er ikke noen deler jeg mangler, mtp SLI og slikt? Delene/kablene tilbudet følger med? D3t samme med kabler til skjermen?

Det ser ut som at skjermen kun har displayport inngang. Så du trenger vel en slik kabel.

Du har kanskje sett denne videoen fra før av.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å ta bilde så man ser hva som står på blank overflate..

Hjørnene:

1-tall og bilde av låst hengelås, diagonalt for denne:

1-tall og bilde av åpen hengelås, videre:

Bilde av en trekant (men skjev), og

"Lotes 2011-3LM"

Lenke til kommentar

Hmm ok, er flere fail safes prøv og se om du skjønner denne.

På hver sin side av sockene (parallelle sider) så ser du på bildet en slags "trekant" på hver sin side av socketen, altså en på hver side.

Den ene trekanten peker opp/ og den på den andre siden peker ned på en måte. Match opp de og du bør være ready to go. Men ta bilde av det med mtal flappen nede uten plastikk coveret på hvis du ikke skjønte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...