Gå til innhold

Kjøp av ny TV 40-50 tommer, 4-8000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en ny TV. Kikker litt rundt nå, for å få utnyttet eventuelle januarsalg hos Elkjøp/Ekspert/osv hvis mulig, men jeg innser at jeg trenger litt hjelp.

• Sitter ca 3 meter fra skjermen.
  • Skal brukes til vanlig TV (kabel), og film/spilling fra media-PC og PlayStation/Xbox.
  • Vil gjerne ha god oppløsning, siden den som nevnt skal fungere som PC-skjerm.
  • Har ikke bruk for noen smart-funksjoner, siden den for det meste er koblet til en meget smart media-PC uansett.
  • Står i en stue med store vinduer, så med den nåværende TVen kan det være litt problematisk når solen skinner.
  • Minst 2 HDMI-tilkoblinger, gjerne flere.
  • Pris helst mellom 4000 og 8000, men er litt fleksibel.
Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lefdal har 46" h7005 på kampanje denne uka: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE46H7005XXE/samsung-46-3d-smart-led-tv-ue46h7005xxe

Sony W8 er også verdt å ta en titt på: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2534247

Ellers så har jo ofte varehusene indivudelle tilbud som ikke er lagt ut på nett.

Takk, de ser jo begge interessante ut, men jeg ser de er både smarte og 3D begge to. Vil det være penger å spare på å finne en som ikke er smarte eller 3D (siden jeg ikke trenger noen av delene), eller er de fleste smarte nå uansett?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Lefdal har 46" h7005 på kampanje denne uka: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE46H7005XXE/samsung-46-3d-smart-led-tv-ue46h7005xxe

Sony W8 er også verdt å ta en titt på: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2534247

Ellers så har jo ofte varehusene indivudelle tilbud som ikke er lagt ut på nett.

Takk, de ser jo begge interessante ut, men jeg ser de er smarte begge to. Vil det være penger å spare på å finne en som ikke er smart (siden jeg som sagt ikke trenger det), eller er de fleste smarte nå uansett?

Både ja og nei. De få modellene som ikke har smart er billige, men de er også generelt dårligere. De er altså ikke billige bare fordi de ikke har smart-tv, men fordi de ofte er low-end TV'er.

Hvis du spiller mye og inputlag er viktig, så er Sony sine TV'er veldig bra på det.

Sony sin 48"W605 kan også være et alternativ. Ligger til 5000kr nå.

Lenke til kommentar

Takk, den siste (Sony 48"W605) så jo veldig hyggelig ut. Når jeg sammenligner den med de to andre ser jeg nesten ingen andre forskjeller enn størrelse og at denne ikke støtter 3D (og 3D driter jeg i). Er det noe annet vesentlig denne mangler, siden den er så mye billigere? Hvis ikke tror jeg det blir et lett valg. ;)

Lenke til kommentar

Takk, den siste (Sony 48"W605) så jo veldig hyggelig ut. Når jeg sammenligner den med de to andre ser jeg nesten ingen andre forskjeller enn størrelse og at denne ikke støtter 3D (og 3D driter jeg i). Er det noe annet vesentlig denne mangler, siden den er så mye billigere? Hvis ikke tror jeg det blir et lett valg. ;)

W605 har direct-led belysning mens W8 og Samsungen har kant-led. 605 har såkalt native 50hz, mens w8 har 100. Samsung oppgir ikke sine hz men det er 100 eller 200. Samsungen har 800hz CMI, W8 har 400hz motionflow, mens w605 har 200hz motionflow. Om man liker slike kunstige hz eller ikke er jo individuelt, mange slår disse helt av. De dyrere modellene har jo mer og bedre bildeforbedringsteknologi, men W605 har Sonys X reality pro som fungerer meget bra. W8 har metall ramme, mens 605 har plastikk.

Begge Sony modellene har lavere inputlag en Samsungen.

W605 er mye TV og bra bildet for pengene mener jeg. Er du ikke fornøyd så har du jo altids 30 dagers åpent kjøp hos Elkjøp/Lefdal og Expert med flere.

Lenke til kommentar

Igjen mange takk for god hjelp! Et siste lite spørsmål: får kant-led/direct-led mye å si for lyslekkasjer i mørkt rom? Jeg har litt problemer på PC-skjermen min med at det kommer slik lyse halvsirkler ut fra kantene hvis jeg ser film i mørkt rom, og vil helst unngå det på TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...