Gå til innhold

Ingen lyd via Skjerm? (Benq xl2420tx)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Benq xl2420tx for et par år siden, og ville nå nylig utnytte HDMI inngangen til å spille litt Xbox og Wii U. Men når jeg kobler til headset eller ørepropper inn i skjermen får jeg ikke lyd. Finnes det en lett og åpenbar løsning på dette problemet, eller er det defekt var av noe slag?

Bonusspørsmål: Jeg har også en blå (død?) piksel litt til høyre for midten av skjermen, er det mulig å fikse dette?

Takk på forhånd

--Morten B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skrudd opp volumet på lyden i menyen på skjermen?

Hvis det er en stuck pixel (lyser blått hele tiden) kan kanskje masseringstrikset fungere.

Ja, jeg har sjekket Audiomenyen på skjermen, og der kan jeg velge mellom "Volume (står på 50/100",

"Mute ON/OFF" og "Buzzer ON/OFF". Jeg vet ikke hva "Buzzer"-funksjonen gjør. Kan det være et driverproblem?

Kan du gi meg instruksjoner til "masseringstrikset" eller linke meg til en tutorial?

Lenke til kommentar

http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Skjermen skal ikke være avhengig av drivere for å fungere med HDMI. Prøv å sett lyd til 100/100 og sjekk at Mute står på Off.

Takk for lenken. Jeg har prøvd å sette Volumet til 100 og skrudd av og på mute for å se om noe skjer. Jeg har også prøvd å resette alle instillinger på skjermen, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...