Hollobollo_InnleggNO Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hei, Jeg har nylig hatt å gjøre med et firma som sannsynligvis ikke har rent mel i posen. Jeg tror rett og slett at jeg har blitt svindlet og lurt trill rundt, og jeg redd for at jeg har betalt til et firma som ikke skatter av inntekten eller fører opp inntektene. Etter en sjekk så viser det seg at de ikke har godkjent årsregnskap for 2014 eller revisorer, og andre offentlige godkjeninger som de reklamererer med har de heller ikke. De leverer altså ikke regnskap, men holder fortsatt på å hente inn inntekt gjennom selskapet? Når jeg betalte så virket det ikke som om pengene gikk til firma, og firmaet hadde også et "samarbeid" med et annet firma med et annet org.nummer som skulle ha sin del. I tillegg når jeg undersøker mer så viser det seg at firmaets eier/daglig leder er saksøkt flere ganger i år av en rekke offentlige instanser og kreditorer, og selv boligen han bor i kan ikke selges pga alle kravene i den. Er dette noe jeg kan tipse skatteetaten om? Jeg er jo også litt redd for at om jeg ikke sier ifra, og jeg står som kunde av svart arbeid eller annen inntekt som er undratt skatt så vil jeg kunne bli gjort ansvarlig... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Fristen for å levere regnskapet for 2014 er det lenge til går ut.. 1 Lenke til kommentar
Hollobollo_InnleggNO Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Fristen for å levere regnskapet for 2014 er det lenge til går ut.. Beklager, mente det regnskapet som var frist for å levere i 2014, altså 2013 regnskapet som skulle vært inne senest i august i fjor. Ser også i firmaets kunngjøringer at de ikke lenger har revisor da denne fratrådte på julaften av alle dager. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Om han ikke skatter av din innbetaling så er jo ikke det ditt problem.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Om han ikke skatter av din innbetaling så er jo ikke det ditt problem.. Med mindre trådstarter har betalt beløp på over 10.000 i kontanter. Er pengene overført via bank, og firmaet er registrert i Brønnøysundregisteret og evt. mva-registeret (MVA bak foretaksnr og spesifisert moms på regningen) har han ikke noe videre ansvar som kunde. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Om han ikke skatter av din innbetaling så er jo ikke det ditt problem.. Skattesnyting er strengt tatt alles problem, selv om man ikke har noe formelt ansvar om man betaler via bank til registrerte selskaper. Jeg rapporterer konsekvent inn alle håndverkere og andre som forsøker seg på å få svart betalt, og unngår å betale kontant der det er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå