J@9 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hei. Har fått tak i et par Windows 8.1 ISO filer som er ganske oppdatert (lastet ned fra MyDigitalLife forumet. Skulle vel inneholde det meste av updates frem til Desember 2014. Dette var hovedsaklig engelske ISO filer som det også fulgte med språkpakker som konverterer ISO fila til valgfritt språk. Dette fungerte greit, men den sletter original språket fra fila.. så man får kun hatt et språk for hver fil.. Det jeg ønsker, er å få både norsk og engelsk i samme fil. Noen som har erfaring med dette?? Har fått det til tidligere, men samme hva jeg prøver nå, så ender det opp med ei ISO fil som ikke vil bootes.. Har prøvd med forskjellige verktøy, samt språkpakker jeg har funnet (noe rett fra MS også). Filene jeg har fra før, inneholder både engelsk og norsk, men er som sagt ikke oppdatert.. Noe som gjør at det tar unødvendig lang tid å legge inn Windows på nytt Grunnen til at jeg vil ha språkene i samme fil, er at jeg har dem på en bootbar minnepenn, og da vil det ta det dobbelte av plass. Ellers er en løsning å droppe engelsk, da jeg sjelden bruker det. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Dette skal ikke være noe problem med DISM. Win7 https://technet.microsoft.com/en-us/library/dd799306%28v=ws.10%29.aspx Win8.1 https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824893.aspx Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Ser ut som om noen innlegg har blitt borte her (hvis jeg ikke hadde en egen tråd om dette.. husker ikke helt). Viste seg at det var noe i Hyper-V som ikke ville boote disse modifiserte iso filene. Satte Hyper-V i "Gen 1" modus, og fikk bootet opp uten problemer (men da uten UEFI støtte). Testet så på fysiske maskiner, og der fungerer både Bios og UEFI boot nå. Men kan se ut til at det mangler noe i språkpakka.. for Windows Defender var fremdeles engelsk, mens alt annet var norsk. Men etter noen runder med Windows Update så ble denne også norsk. Så jeg ser ikke på dette som noe stort problem. Men takk for svar ang DISM.. men syns det blir litt mye styr med kommandoer osv.. (ja, har prøvd det før.. Da satt jeg med XP og skulle lage til noen Windows 7 ISO filer). Mye enklere med et program man bare mater inn ISO fila i, og språkpakka, og evt oppdateringer og andre ting, for så å trykke på et par knapper, og ende opp med ei ny ISO fil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå