Compoundinterest Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hvor lang tid er det akseptabelt å vente på behandling av klage skatteoppgjøret for 2013? Sendte inn klage på dagen da jeg fikk oppgjøret 24.09 med RF-1285. Uten å utrede for mye gikk klagen på fravik av fradrag jeg hadde ført opp som jeg mener jeg har krav på. Ikke hørt noe siden, utover at jeg tok kontakt etter en drøy uke per tlf for å få bekreftet av saksbehandler at skjemaet var mottatt. Serviceerklæringen til skatteetaten sier følgende; "Mener du at likningen er feil, kan du klage. Klagen sender du til skattekontoret, skriftlig og begrunnet. Enkle feil blir rettet raskt. Klager blir behandlet av skattekontoret og skatteklagenemnda. Skattekontoret sender melding innen tre uker om hvor lang tid saksbehandlingen tar. Dersom skattekontoret er klageinstans, behandles klagen innen tre måneder etter at klagen har kommet inn. Ved endring av likningen sender skatteoppkreverkontoret nytt skatteoppgjør." Altså ikke fått noe svar, og heller ikke fått utbetalt det jeg, etter fravikelse av fradrag, skulle få igjen, således ligger vel klagen fortsatt til behandling... Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Tja, i det du siterer fra står det at du skal ha melding innen tre uker om hvor lang tid saksbehandlingen vil ta. Siden du ikke har fått det engang, så vil jeg påstå det er på sin plass å purre på dem. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Klage på skatteoppgjør har vel en behandlingstid på 6 måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå